فرماندار ویژه شهرستان لارستان:

بسیج امکانات برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات کوه های روستای هرم

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۲۳:۳۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۱۱۴۶
بسیج امکانات برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات کوه های روستای هرم
فرماندار ویژه شهرستان گفت: نیروها و امکانات برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات کوه های روستای هرم بخش جویم لارستان بسیج شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس؛ معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: برای اطفای آتش‌سوزی که از شامگاه پنجشنبه (پنجم تیرماه ۹۹) در ارتفاعات کوه های روستای هرم بخش جویم لارستان آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، ضمن تلاش برای فرونشاندن این آتش، بسیج امکانات و نیروها برای مهار این حریق همچنان در حال انجام است.
جلیل حسنی اظهار داشت: به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه یاد شده با هماهنگی‌های انجام شده، یک فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی از شیراز به منطقه نامبرده اعزام شده و مشغول حمل و نقل تجهیزات و نیروهای امدادی و مردمی (هلی‌برد) به محل آتش‌سوزی است.
وی، با اشاره به اینکه بسیج امکانات و نیروها برای اطفای حریق از همان ساعات اولیه آتش‌سوزی آغاز شد، افزود: هم اینک بیش از ۱۸۰ نیرو اعم از نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی به همراه جمعی از مدیران عضو ستاد بحران شهرستان لارستان در منطقه و ارتفاعات هرم حضور دارند.
معاون استاندار فارس اضافه کرد: همچنین با رایزنی استاندار فارس، هماهنگی برای استفاده از ۲ فروند بالگرد آب پاش ارتش در حال انجام است که چنانچه آتش سوزی ادامه داشته باشد، برای مهار آتش از آنها استفاده شود.
فرماندار ویژه شهرستان لارستان ادامه داد: منطقه ای که آتش‌سوزی در آن حادث شده، سخت‌گذر و با شیب‌های تند است اما دارای پوشش جنگلی انبوه نیست لیکن به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و بارش‌های سال زراعی جاری، دارای پوشش انبوه مرتعی است.
حسنی با بیان اینکه علت این آتش سوزی در حال بررسی است، بیان داشت: هنوز وسعت آتش‌سوزی، میزان خسارت و گونه‌های گیاهی که طعمه حریق شده، مشخص نیست.
نظر شما