پیام استاندار فارس،

به مناسبت روز ملّیِ کار آفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و هفته مهارت

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۰:۵۷:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۲۹۳۸
به مناسبت روز ملّیِ کار آفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و هفته مهارت
استاندار فارس به مناسبت روز ملّیِ کار آفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و هفته مهارتپیامی صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  در متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 روز ملّیِ «کار آفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای» و هفته «مهارت»، فرصت مناسبی برای توجه به نقش آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه کشور و اهمیت دادن به آموزش عملی و مهارت آموزی است. 
پیشرفت های پرشتاب علمی در عصر امروز و لزوم بهره وری از تکنولوژی روز، لاجرم نگاه ما را به آموزش فنی و حرفه ای به عنوان مکملِ جدایی ناپذیرِ نظام آموزشی، معطوف می دارد و «مهارت آموزی» و تلفیقِ «تئوری و تجربه» و«علم و عمل» به عنوان یکی از بهترین راهکارهای تربیتِ نیروی انسانیِ کارآمد و نقشه ی راهِ «کارآفرینی» خواهد بود تا با آموزش عملی به مهارت کافی در کسب و کار و  بهتر زیستن، نائل شویم. 
خوشبختانه جامعه ی ما به این درجه از فهم و کمال رسیده است که برای آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی، اهمیت و احترام، قائل است و می داندکه ارزش قائل شدن برای آموزش فنی و حرفه‌‌ای، درواقع، استقبال از واقعیت‌‌های زندگی نوین و روی آوری به فرصت ‌‌هایی است که برای بهتر ساختنِ زندگی، پیش روی ماست. 
در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری، سالِ «جهش تولید» نامیده شده، شایسته است به ضرورت اشتغال مولّد و تحول آفرینی در بازار و شرایط کسب و کار و در کنار آموزش های آکادمیک به آموزش های فنی حرفه ای و مهارت آموزی و نقش آن در جذب منابع انسانی اهتمام ویژه مبذول گردد و متولیان این بخش با توجه به مزیت های استان و نیازسنجی دقیق از بازار تقاضا نسبت به هدف گذاری های درست، اقدام نمایند.  
اینجانب ضمن گرامیداشت «روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای» و «هفته مهارت»، توفیق خدمتگزاران این عرصه را از خداوند بزرگ خواهانم. امید است متولیان بخش آموزش فنی و حرفه‌‌ای، علاوه بر توجه به تربیت دانش آموختگان برای ورود به دنیای واقعی کار و انتخاب شغل؛ قدمی را فرا‌تر گذاشته،  همراه با آموزش عمومی، به کمک دیگر نهادهای متولی، به خوبی در پرورش استعداد، شخصیت و منش افراد بکوشند و توانایی درک، داوری، اظهار وجود و سازگاری با محیط‌‌های گوناگون را در نوجوانان و جوانان عزیز، تقویت کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز