رئیس امور خیریه موسسه حضرت ولیعصر(عج):

درمانگاه خیریه ولیعصر(عج) شیراز مجهز به سونوگرافی پرتابل شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۸:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۳۸۹۰
درمانگاه خیریه ولیعصر(عج) شیراز مجهز به سونوگرافی پرتابل شد
رئیس امور خیریه موسسه حضرت ولیعصر(عج) شیراز گفت: برای نخستین بار درمانگاه خیریه حضرت ولیعصر (عج) شیراز مجهز دستگاه پیشرفته اولترا سونوگرافی پرتابل شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، حجت الاسلام محمد جعفر محلاتی در آیین رونمایی از سونوگرافی پرتابل افزود: دستگاه سونو گرافی کوچک و به اندازه گوشی تلفن همراه که  پرونده ضبط و بیمار با فشار یک دکمه از نتیجه این دستگاه در مورد تشخیص بیماری خود آگاه می شود.
وی خاطر نشان کرد: بانی خیریه اهداء سونوگرافی کوچک وقابل حمل، بنیاد عامل المنفعه پزشکی رازی با مدیریت محمد حسین محلاتی و تعدادی از پزشکان ایرانی مقیم آمریکا خریدای و اهداء شده است.
رئیس امور خیریه موسسه خیریه درمانگاه ولیعصر(عج) شیراز تصریح کرد: اهداء 20 دستگاه تنفسی از دیگر خدمات بنیاد پزشکی رازی است که این روند خیرخواهانه همچنان ادامه خواهد داشت.
محلاتی با اشاره به اینکه در آستانه قرن پانزدهم هجری گفتمان جدیدی بین جوانان که آینده سازان هستند بوجود آید، افزود: وقوع بیماری کرونا تمامی سلامت مردم را به خطر انداخته و نیز تمدن‌ها را به انزوا کشانده، برای مهار آن نیاز به جهش تمدنی و اجماع بین تمامی جهان است.
وی بیان داشت: استان فارس به ویژه شیراز با سابقه درخشان فرهنگی و تمدنی به عنوان پایتخت صلح و دوستی خاورمیانه نقش اساسی در پیوند با دیگر کشور‌ها به صورت آکادمیک دارد.
رئیس موسسه خیریه حضرت ولیعصر(عج) شیراز اضافه کرد: موزه گستری، چاپ کتاب در مورد صلح و دوستی درقالب سازمان‌های مردم نهاد و نیز وقف گستری مهم‌ترین عامل دوستی است.
محلاتی ابراز داشت:  نقش تشیع نسبت به دیگر مکاتب اسلامی در فلسفه سیاسی ذاتا میانجیگرانه بوده و باید در بین کشور‌های جهان که دچار جنگ هستند صلح و دوستی بر قرار کند.
وی اظهار کرد: اتحادیه‌های سیاسی و اقتصادی در شرایط کرونا به انزوا کشیده شده و بوم سازی زیستی را به حداکثر رسانده و نیز شاهد آغاز مطالعه و تفکر هستیم باید از حالت بن بستی خارج  و در زمینه گسترش و ایجاد نهاد‌های صلح جهانی گام برداریم.
درمانگاه شماره 2 ولیعصر در سهل‌آباد راه اندازی می شود
در این نشست همچنین عضو هیئت مدیره درمانگاه خیریه حضرت ولیعصر(عج) شیراز اظهار کرد: بزودی با کمک خیران شاهد عملیات اجرایی درمانگاه شماره 2 حضرت ولیعصر (عج) در منطقه کم برخوردار سهل آباد شیراز می باشیم.
عضو بیمارستان
مسعود سپهر خاطر نشان کرد: درمانگاه خیریه ولیعصر(عج) با سابقه چندین دهه از ساخت به دلیل مزین بودن با نام مبارک حضرت ولیعصر(عج) نزد مردم از محبوبیت و اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه آسایش روانی، امنیتی اقتصادی با توسعه جنگ‌ها بشدت از میان می‌رود، گفت: برای رسیدن به صلح و دوستی که بنای زندگی است باید شیراز به عنوان مهد تمدن وفرهنگ نقش اساسی خود را در این زمینه ایفاء کند.
عضو هیئت مدیره درمانگاه ولیعصر(عج) تصریح کرد: تاسیس مرکز صلح و دوستی که ساختمان وقفی است، ایجاد موزه سلح، برپایی جشنواره بین المللی عکس و نیز برگزاری کنگره دوسالانه بین المللی صلح و سلامت، چاپ 4 جلد کتاب و نیز 2 مجموع مقالات مربوط از دیگر فعالیت‌های انجام شده در مورد صلح و دوستی است.
سپهر بیان داشت: اهداء جوایز بزرگ برای فعالینی که در زمینه گسترش فرهنگ صلح و دوستی نمود عینی داشته، واگذاری 30 تا 40 خانه به زنان سرپرست خانواره، توزیع ماسک، بسته‌های معیشتی و بهداشتی از دیگر فعالیت‌های موسسه خیریه حضرت ولیعصر(عج) است.
وی اضافه کرد: شیراز با داشتن سرمایه‌های فرهنگی و ملی همچون سعدی و حافظ که نماد آثارشان  مدارا، محبت، عشق و گسترش صلح درعالم است باید به عنوان پایتخت صلح و دوستی در جهان معرفی شود. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز