تدوین خاطرات کلیمیان شیراز از حماسه دفاع مقدس

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۵:۲۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۴۴۲۱
تدوین خاطرات کلیمیان شیراز از حماسه دفاع مقدس
مجموعه ای از خاطرات کلیمیان شیراز با موضوع حضور این جامعه در دفاع مقدس در حال تدوین است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سعید دهقانی که کار گفت و گو و تدوین این خاطرات را بر عهده داشته ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری فارس این طرح را در دستور کار قرارداده و از آن حمایت می کند.
وی افزود: اقلیت های دینی در طول تاریخ در جامعه ایران،  فارغ از هرگونه تفاوتی در کنار مسلمانان زیسته اند و این حسن همزیستی و همجواری در استان فارس و شهر شیراز به سبب رواداری و روحیه صلح جوی مردم این شهرژرفای بیشتری داشته است.
این نویسنده  ادامه داد: شیراز شهری است که اقلیت های مختلف قومی و مذهبی را به خوبی در خویش جای داده و علاوه بر حضور شهروندانی از قومیت های مختلف، صاحبان عقیده و مذهب گوناگون نیز در آن حضور دارند تا حدی که براساس آمارها شیراز دومین شهر کلیمی نشین ایران است.
وی گفت: مجموعه خاطرات کلیمیان شیراز از حماسه دفاع مقدس برای اولین بار است که موضوع یک اثر قرار گرفته و برای انجام آن ساعتها مصاحبه با فعالین این جامعه در دفاع مقدس انجام شده تا خاطرات آنان مستند اثر باشد و تصویری حقیقی از نقش انان در این کتاب ارائه شود.
دهقانی ادامه داد: در حال حاضر فاز نخست پروژه که شامل مصاحبه و پیاده سازی متن اینادی اثر بوده صورت گرفته و در تدارک بخش نهایی کار هستیم که به تدوین نهایی کتاب بر اساس این خاطرات اختصاص دارد.
وی در پایان اظهار داشت:  حماسه دفاع مقدس یک اتفاق مزبوط به قشری خاص نبوده بلکه همه افراد جامعه و همه انان که دلشان برای میهن عزیزمان می تپیده در آن مشارکت داشته اند و این گویاترین سند برای ایرانی بودن همه اقوام و مذاهب در این سرزمین است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز