به پویش «نه به غرق ‌شدگی» بپیوندیم؛

غرق شدگی ۳۹ نفر در سه ماه نخست سال جاری در استان فارس

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۰:۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۵۸۶۵
غرق شدگی ۳۹ نفر در سه ماه نخست سال جاری در استان فارس
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، غرق شدگی یکی از مشکلات جدی سلامت و بهداشت عمومی به ویژه در فصل تابستان است.
به گزارش خبرگزارش برنا ازفارس، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: بر اساس گزارش های سازمان پزشکی قانونی کشور، ۹۸ هم استانی در سال ۱۳۹۸ بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال پیش از آن روند رو به رشدی را نشان می دهد.
وی افزود: بیشترین موارد غرق شدگی از استان های خوزستان، مازندران، گیلان، فارس و اصفهان گزارش شده است.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در استان فارس بر اساس آمار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، در سه ماهه نخست سال جاری، ۳۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: بیشترین موارد غرق شدگی استان از شهرستان های اقلید، مرودشت، سپیدان، منطقه خان زنیان شیراز و ممسنی گزارش شده است.
دکتر همتی بیشترین عامل غرق شدگی در استان فارس را رودخانه، سد، کانال، استخرهای کشاورزی و باغ ها عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا و با توجه به آغاز فصل گرما و رشد شنا در دریاها، دریاچه ها و رودخانه ها به ویژه در گروه جوانان، پویش «نه به  غرق ‌شدگی» از سوی وزارت بهداشت آغاز شده است.
این مقام مسوول در دانشگاه، هدف از اجرای این پویش را آموزش و اطلاع رسانی به مردم نسبت به پیشگیری از غرق شدگی دانست و گفت: این امر مهم با مشارکت سازمان های مرتبط، به ویژه فرمانداری ها، نیروی انتظامی، داوطلبان و سازمان های مردم نهاد و هلال احمر در ایام فصل تابستان در حال اجرا است.
نظر شما