مدیر کل ثبت احوال استان فارس:

کاهش شش درصدی نرخ ولادت در سه ماهه اول سال جاری در فارس

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۰:۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۶۳۱۴
کاهش شش درصدی نرخ ولادت در سه ماهه اول سال جاری در فارس
مدیرکل ثبت احوال استان فارس از کاهش ۶ درصدی نرخ ولادت در سطح استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، علی رضا انصاری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس بیان کرد: در سال گذشته ۶۵ هزار و ۳۵۲ فقره ولادت در استان فارس ثبت شده است که از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۸۸ نوزاد پسر و ۳۱ هزار و‌۵۶۴ نوزاد دختر بوده اند که نسبت جنسی سطح ولادت استان1.7 محاسبه شده است که یعنی در برابر هر یکصد نوزاد دختر تعدادصدو  ۷ پسر متولد شده است.
وی به آمار ولادت ثبت شده در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: این میزان ۷۵ هزار و ۹۲۰ فقره بوده است که این میزان در سال ۹۸ به نسبت ۱۴ درصد کاهش داشته است و به طبع روند تغییر ساختار سنی جمعیت و کاهش جمعیت در معرض ازدواج و باروری روند کاهشی ثبت ولادت از سال ۹۵ آغاز شد و درصد کاهش با نرخ صعودی همچنان در سطح کشور در حال افزایش می باشد.  
انصاری با اشاره به اینکه سهم فرزندآوری بالای سن۳۰ سال در سطح استان  روند افزایشی داشته است، گفت: در سال گذشته بیش از نیمی از ولادت ها مربوط به مادران بالای ۳۰ سال بوده است و این در حالیست که در سال ۹۸ تعداد ۲۹ هزار و ۸۲۶ فقره ازدواج در سطح استان بوقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به میزان ۶ درصد کاهش ازدواج داشتیم.  
وی با اشاره به اینکه آمار ازدواج نیز یک روند کاهشی داشته است، گفت: باتوجه به اینکه زنان و مردان در معرض ازدواج از سال ۸۵ به بعد متأثر از دوره‌گذار متولدان دوره انفجار جمعیتی یعنی دهه شصت از سن همسر گزینی و ازدواج روند کاهشی داشته است و استان فارس در رتبه ۲۱ در میان استان ها در این زمینه قرار دارد، استان های خراسان شمالی، اردبیل، کردستان بیشترین و استان های سمنان، البرز، اصفهان کمترین نرخ ازدواج را داشته اند.
وی تصریح کرد: نرخ میانگین سن ازدواج مردان در اولین ازدواج آنها در استان ۲۸/۹ و زنان ۲۴/۷ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این میزان افزایشی بوده است.
انصاری در ادامه در خصوص آمار طلاق در سال ۹۸ عنوان کرد: ۱۰ هزار و ۹۳ فقره طلاق در سال گذشته ثبت شده است که استان های خراسان رضوی، گیلان،مازندران بیشترین نرخ طلاق و استان های سیستان و بلوچستان، ایلام و‌ چهارمحال بختیاری دارای کمترین نرخ ثبت طلاق می باشند که در این میان استان فارس رتبه شانزدهم را دارد.  
مدیر کل ثبت احوال فارس در ادامه نیز به آمار ولادت در سه ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۵ هزار و ۱۶۵ فقره ولادت ثبت شده است که به میزان ۶ درصد کاهش داشتیم و در زمینه وفات نیز ۵ هزار و ۵۴۲ مورد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه ۵ درصد افزایش داشته است که بخشی از این آمار فوتی ها مربوط به بیماری کووید ۱۹ بوده است. 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه آمار ازدواج در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۷ هزار و‌۲۷۵ فقره بوده است که به میزان ۲۶ درصد کاهش ازدواج را داشته ایم، یادآور شد: هر شهری که اشتغال بیشتری دارد و اقتصاد خوبی دارد کمترین میزان طلاق را دارد. 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز