سرپرست اداره کل ورزش و‌جوانان فارس:

مجمع خیرین ازدواج در شهرستان ها ایجاد شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۰:۲۹:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۶۳۱۶
مجمع خیرین ازدواج در شهرستان ها ایجاد شود
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: باتوجه به شکل گیری و ایجاد مجمع خیرین ازدواج در شیرازانتطار است تا سایر شهرستان ها نسبت به شکل گیری این مجمع اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، عباس حاجی زاده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج جوانان و موضوع فرزندآوری، عنوان کرد: اگر امروز چاره ای بیاندیشیم می توانیم در آینده باتوجه به کاهش نسل جوانان در سطح کشور اقداماتی را انجام داد و باتوجه به پیش بینی که در سی سال آینده جامعه به سمت پیر شدن خواهد رفت باید در موضوع ازدواج دست به دست یکدیگر داد تا ازدواج های موفق بیشتری انجام شود و آمار طلاق کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه بهترین الگویی که می توان برای  ازدواج و در سایر زمینه ها داشت الگوی ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) می باشد چرا که وقتی در موضوع سن، مهریه، جهیزیه و مسکن این بزرگواران نگاه می کنیم همه این موارد یک الگوی تمام و کمال برای همه خواهد بود، گفت: باتوجه به اینکه یکم تا ۷ مرداد هفته ازدواج نامگذاری شده است اقداماتی در این خصوص انجام گرفت و معتقدیم هفته ازدواج فقط یک هفته نیست و باید در طول سال به عنوان هفته ازدواج و انجام اقدامات زیربنایی نگاه شود.  
حاجی زاده با بیان اینکه برای اولین بار مجمع خیرین ازدواج استان در سطح اداره ورزش و جوانان شکل گرفت و امید است این مجمع در سطح شهرستان ها نیز ایجاد شود، ادامه داد: مراکز خدمات مشاوره ازدواج که زیر مجموعه ورزش و‌جوانان می باشد شامل ۱۳ مرکز است که جلسات مختلف هم اندیشی، کارگاه های آنلاین مهارت های زندگی با همکاری مراکز انجام شد و خدمات مشاوره رایگان برای زوجین جوانان که نیازمند مشاوره بودند صورت گرفت که این اقدامات در هفته ازدواج از جمله برنامه هایی است که اجرا شده است.  
این مقام مسئول اظهار داشت: باتوجه به فعالیت ۱۳۶ سازمان مردم نهاد انتظار است تا این سازمان ها در صورتیکه مکان های بلا استفاده ای که دارند این مکان ها را در اختیار این مراکز قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۵ خانه جوان افتتاح شده است و ۶ خانه جوان دیگر در حال احداث می باشد، گفت: در سال جاری نیز احداث خانه های دیگر در دستور کار می باشد.  
سرپرست اداره کل ورزش و‌جوانان فارس در پایان یادآور شد: در سال گذشته تعداد ۵۲۴ کارگاه آموزش مهارت زندگی و ازدواج آگاهانه در سال گذشته برگزار شده است و امید است به مناسبت دهه امامت و ولایت سازمان های مردم نهادی را که کمک های مومنانه را انجام می دهند شناسایی نماییم.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب پاسخ به ١٠٠سوال جوانان نیز که قرار است هزار نسخه آن به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از دوتن از کارکنان جوان بیمارستان علی اصغر محل نگهداری بیماران کرونایی شیراز که برای خدمت به مردم ازدواج خود را به تأخیر انداخته بودند نیز تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز