خواستگار سابق عامل مزاحمت در فضای مجازی

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۶۵۹۸
خواستگار سابق عامل مزاحمت در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی خبر داد که با ایجاد یک صفحه جعلی و قرار دادن تصاویر شاکی در آن، قصد اخاذی از وی داشته است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،سرهنگ "حشمت سلیمانی" ، در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال مراجعه خانمی 26 ساله و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس که مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای وی و خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌ فتا قرار گرفت.
وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به‌ ناچار لب به اعتراف گشود.
رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: در بازجویی اولیه، متهم عنوان داشت دلیل ارتکاب این جرم، شنیدن جواب رد از شاکی بوده که با دسترسی به تصاویر خصوصی وی و انتشار آن در فضای مجازی، قصد اخاذی و انتقام‌جویی از آن داشتم.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی، امری مهم محسوب می‌شود.
سرهنگ "سلیمانی"خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) با ما در میان بگذارند.
نظر شما