نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی:

شاهراه‌های مواصلاتی به لامرد و مُهر احیا میشوند

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۰۹:۵۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۱۴۵۲
شاهراه‌های مواصلاتی به لامرد و مُهر احیا میشوند
نماینده مردم لامرد و مُهر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: شاهراه‌های مواصلاتی به لامرد و مُهر احیا میشوند.
به گزارش خبرنگار برنا از لامرد؛ دکتر سید موسی موسوی آزادراه لامرد پارسیان را از مهمترین شاهراه‌های حیاتی جنوب قلمداد کرد و گفت: به دلیل هزینه هنگفت ساخت این آزادراه مقرر شده است که ایمدرو 50 درصد، وزارت نفت 30 درصد و شستا 20 درصد هزینه آن که مبلغی نزدیک به 800 میلیارد تومان است را تأمین کنند که این مهم درحال طی کردن مسائل اجرایی خود میباشد.
جاده پدافند غیرعامل گله دار_عسلویه کددار میشود
 این مقام مسئول وضعیت بد اقتصادیِ دولت را عامل مخالفت با ایجاد شاهراه های جدید در کشور عنوان کرد و بیان داشت: با وجود اینکه دولت با کددار کردن راه های جدید موافقت نمیکند اما به لطف الهی و با ادله های متعددی که وجود دارد و ارائه داده‌ایم ان شاالله این مسیر جاده پدافند غیرعامل گله دار_عسلویه کد دار میشود.
ترمیم به فریاد جاده دارالمیزان_جم میرسد
وی با ابراز گله‌مندی از کیفیت نامطلوب جاده دارالمیزان_جم تصریح کرد: ضمن اینکه آسفالت این جاده خراب شده است در برخی جاها نیز با نشست همراه بوده و این امر موجب تصادفات متعدد شده است؛ با پیگیری هایی که با استاندار فارس انجام داده ایم مقرر شده است که 21 کیلومتر آن توسط اداره راه و شهرسازی کشور مرمت شود و اگر امکان مرمت نبود مسیری جایگزین مسیر فعلی تعیین شود علاوه براین وزیر نفت نیز قول مساعدت به وزیر راه و شهرسازی به منظور تسریع روند کار داده است.
جاده مواصلاتی بریو_اشکنان در دست ساخت و ساز
دکتر موسوی در خصوص باند دوم جاده مواصلاتی بریو_اشکنان خاطرنشان کرد: نیمی از این جاده تمام شده است که با تمام تنگناهای اقتصادی و پیگیری هایی که شد مقرر گردید که پیمانکار تأمین اعتبار کند که متأسفانه تا به این لحظه آسفالت این مسیر تمام نشده است.
واریز عوارض آلایندگی های پارس جنوبی به لامرد و مهر در آینده
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با توجه به تأثیر پذیری لامرد و مهر از عوارض آلایندگی های پارس جنوبی، از واریز 100 میلیارد تومان به شهرستان های حوزه انتخابیه خود در آینده‌ خبرداد و بیان کرد: در بوشهر مخالفت هایی در این خصوص میشود اما به جد پیگیر این ماجرا هستم.
نماینده مجلس به ارتقاء بخش‌ها در لامرد و مهر کمک خواهد کرد
وی با اشاره به زمزمه های موجود در خصوص ارتقاء بخش های مختلف دو شهرستان لامرد و مُهر اذعان کرد: هر یک از مناطق که شاخصه‌های ارتقاء داشته باشند قابلیت ارتقاء نیز دارند و ما نیز در این راستا کمک خواهیم کرد.
 بهره‌مندی همه مردم از سند سوخت در آینده
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم برابری همه مردم در دریافت سند سوخت عنوان کرد: سند سوخت به کسانی که خودرو دارند تعلق میگیرد و این میان کسانی که فاقد خودرو هستند از این مهم بی بهره میمانند لذا در حال رایزنی هستیم که مصوب شود که همه مردم از این امتیاز بهره‌مند شوند.
رفع مشکل گاز رسانی به دارالمیزان در آینده
دکتر موسی موسوی با ابراز خرسندی از بهره‌مندی مردم لامرد و مهر از نعمت گاز رسانی خاطرنشان کرد: تقریبا مشکل گاز رسانی اکثر مردم لامرد و مهر به غیر از دارالمیزان حل شده است که این موضوع به علت هزینه هنگفت سرانه گاز به منازل این بخش به علت فاصله زیاد تا شبکه گاز رسان تحقق نیافته است اما ما امیدوار هستیم که مشکل این مناطق نیز با پیگیری های صورت گرفته حل شود.
استقرار پروژه های میلیاردی تقویت فشار برای چاه های گاز رسان لامرد و مُهر
این مقام با اشاره به اهمیت کمیسیون انرژی در بعد ملی و منطقه ای، آن را مؤثرترین کمیسیون برای شهرستان های لامرد و مُهر برشمرد و تصریح کرد: میتوان از ظرفیت های کمیسیون انرژی باتوجه به منطقه گازخیز جنوب فارس برای پیشبرد منطقه استفاده کرد.
وی از استقرار پروژه های میلیاردی تقویت فشار برای چاه های گاز رسان لامرد و مُهر در آینده خبر داد و افزود: به دلیل افت فشار چاه های گازخیز منطقه و اختلال در روند گاز رسانی از عضویتم در کمیسیون انرژی کمک خواهم گرفت تا بتوانم با استقرار پروژه های چند میلیاردی ضمن رفع مشکل موجود باعث اشتغال زایی برای جوانان منطقه شوم.
راه‌اندازی شعبه دادگستری به زودی اشکنان
نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی شعبه دادگستری در اشکنان خبرداد و بیان کرد: چندین سال است که ساختمان، ماشین و تجهیزات دادگستری اشکنان تأمین شده است که با پیگیری های انجام شده مصوب و قطعی شده است که بعد از محرم و صفر این دادگستری در اشکنان شروع به کار کند.
موسوی با اشاره به رابطه دولت و مجلس در لامرد و مهر تصریح کرد: در هرکجا مسئولین کمکی بخواهند کمک خواهم کرد و این بسته به مطالبه ما و نیازی است که آنها بکنند؛ اگر تعامل بیشتر باشد میتوانیم گام‌های موثر تری برداریم و اگر مسئولی در تضاد باشد عملاً ضربه به شهرستان و مردم زده است.
مکاتبات با معاون وزیر نیرو در حوزه آب و فاضلاب
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با نیم نگاهی به مشکلات طرح آب محرم و کیفیت نامطلوب آن در بخش های مختلف لامرد و مهر خاطرنشان کرد: مناطقی که در انتهای طرح آب محرم قرار گرفته اند عموماً از با مشکلات جدی مواجه میشوند و لامرد و مهر نیز از قاعده مستثنی نیستند لذا با پیگیری هایی که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی انجام شد ظرفیت آب محرم در برخی از مناطق جنوب فارس افزایش یافت و سپس از این طرح اسیر، اهل و ... رسید.
وی ادامه داد: امسال نیز طی مکاتباتی که با معاون وزیر نیرو در حوزه آب و فاضلاب داشتیم امیدواریم حجم آب محرم لامرد و مهر افزایش پیدا کند و مشکلات شهرهایی چون گله دار حل و فصل شود.
بیمارستان گله دار با کمک خیر و دولت سامان میابد
نماینده مردم لامرد و مهر با بیان اینکه بیمارستان درحال ساخت گله دار خیریه ساز است اذعان کرد: مقرر شده است که پس از تکامل بدنه بیمارستان، سیستم سرمایشی و موتورخانه آن توسط خیر، وزیر بهداشت و درمان برای حل مشکل راه اندازی آن چاره اندیشی کند. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز