ایثار جوانی از دیار ِاوز برای حفظ محیط زیست

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۴:۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۳۸۸۹
ایثار جوانی از دیار ِاوز برای حفظ محیط زیست
جوان اوزی ایثار و مردانگی خود را در عرصه های محیط زیست و منابع طبیعی به نمایش گذاشت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، جوان اوزی ایثار و مردانگی خود را در عرصه های محیط زیست و منابع طبیعی  به نمایش گذاشت. به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس: پیمان عباسی جوان ۲۱ ساله اهل روستای هود شهرستان اوز در جنوب استان فارس که در جریان آتش سوزی اخیر برای نجات طبیعت به کوه های اطراف روستای دهنو شهرستان خنج رفته بود دچار ضعف شدید شد که.
با اعزام بالگرد و نیروهای هلال احمر به بیمارستان انتقال و نجات یافت.
ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با تجلیل از پیمان عباسی و تمامی انسان‌هایی که با قلبی آکنده از عشق به محیط زیست و روحیه مردانگی به طبیعت مهر می ورزند گفت:
محیط زیست عرصه ایثار و از خودگذشتگی است و افرادی چون پیمان عباسی انسانیت و مردانگی را در این عرصه ها به خوبی به نمایش، می گذارند.
وی با بیان این مطلب که در سال جاری با توجه به بارش های خوب نزولات آسمانی و متعاقب آن آتش سوزی های گسترده ای  در سطح کشور رخ داده، با اظهار حزن  اندوه  افزود: متاسفانه در این میدان 7 نفر از انسان های شریف و دلسوخته جان شیرینشان را در راه صیانت از انفال الهی و منابع ملی سرزمین ارزشمندمان از دست دادند. و تعدادی از محیط بان، جنگل بان و نیروهای مردمی نیز در این راه مجروح شده‌اند.
ظهرابی اظهار داشت:  در تمام آتش سوزی ها مردم محلی نیز پابه‌پای نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی در مهار آتش سوزی  حضور فعال داشته اند و به راستی بدون همدلی و همراهی مردم با محیط زیست و منابع طبیعی، وسعت آتش‌سوزی ها بسیار بیشتر از این می شد. پژمان نامجو رئیس نمایندگی محیط زیست شهرستان خنج نیز به نقل از سعید شریفی دوست دار محیط زیست و محیط بان افتخاری گفت: پس از اطلاع از آتش سوزی در ارتفاعات دشت لیتو و کدو
از انجایی که نقطه مذکور بهترین منطقه شکار ممنوع بناب بوده ودارای غنی ترین پوشش گیاهی است، سریعا با هماهنگی ادارات منابع طبیعی و محیط زیست اقدام به اعزام نیروهای بومی محلی به منطقه مورد نظر کرده و همچنین پیگیر هماهنگی های لازم وتدارک دستگاه‌های دمنده وآب وغذا شدیم  و در غروب آن روز نیز با تعداد بیشتری از جوانان روستا عازم دشت کدو شدیم  نهایتا تا اول صبح آتش تقریبا مهار شد.
متاسفانه قبل از ظهر اتش دوباره در اتفاعات زبانه کشید وبا وجود خستگی شدید پس از تجدید قوا وتدارک نیرو  با استفاده از بالگرد دوباره جوانان به منطقه اعزام و تاصبح موفق به مهار اتش شدند
  در این اثنا آقای پیمان عباسی به همراه دونفر از مسوولان منابع طبیعی از مسیر اصلی خارج وگم شدند که آقای عباسی دچار ضعف شدید شده بود اما نهایتا با پیگیریهای انجام شده از طریق اقای دلاور از فرمانداری لارستان واقای عباسی فرماندار خنج بالگرد به منطقه اعزام و افراد مذکور نجات یافتند.
نامجو افزود: این دوستدار محیط زیست در روز بعد دچار تشنج شده و از هوش رفت اما در حال حاضر تحت درمان است و حال عمومی وی مساعد است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز