عملیات ۱۲۵ برای یافتن دو جوان در ارتفاعات کوه سرخ قلات

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۱۰۲۹
عملیات ۱۲۵ برای یافتن دو جوان در ارتفاعات کوه سرخ قلات
با تلاش بی وقفه و 6 ساعته گروه امداد و نجات کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز دو جوان که در ارتفاعات کوه سرخ روستای قلات مفقود و گرفتار شده بودند نجات یافتند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی در باره این حادثه گفت:  2 جوان 22 ساله که برای تفریح به ارتفاعات حوالی روستای قلات رفته بودند در تاریکی هوا مسیر خود را گم کردند و در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کردند. ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز ساعت 18:50 روز گذشته، آتش نشانان تیم کوهستان مستقر در ایستگاه 12 را راهی محل اعلام شده کرد.
مهندس قانع افزود: سرد بودن هوا، نداشتن دید کافی و قطع ارتباط تلفنی با کوهنوردان مشکلات و حساسیت عملیات را دو چندان می کرد و احتمال بروز حادثه برای دو جوان گرفتار را افزایش می داد ، از این رو آتش نشانان به چندین گروه تقسیم شدند و با استفاده از تجهیزات نجات به سمت ارتفاعات، صعود کردند.
وی ادامه داد: آتش نشانان پس از تلاشی 6 ساعته این دو جوان را در ارتفاع 1500 متری کوه در حالی که دچار ترس و استرس زیادی شده بودند یافته و به سلامت  به پایین کوه هدایت کردند.
مهندس قانع در توصیه به کوهنوردان عنوان کرد: کوهنوردان باید دوستان و نزدیکان خود را از مسیر انتخاب شده برای کوه پیمایی آگاه کنند تا درصورت تاخیر در بازگشت، دیگران محل و مسیر حرکتشان را بدانند و درصورت تغییر در مسیر، حتماً آنان را از مسیر جدید آگاه سازند.
قانع با بیان اینکه کوهنوردان باید قبل از تاریک شدن هوا کوه را ترک کرده و پایین بیایند، گفت: همیشه باید وقت اضافی برای اتفاقات پیش بینی نشده در کوه را درنظر گرفت. باید همواره کروکی یا نقشه مسیر را به همراه داشت.
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر شیراز گفت: کوهنوردان باید توجه داشته باشند که اگر گم شدند در پایین آمدن از کوه عجله نکنند و با مشورت و تفکر، بهترین راه را پیدا کرده و درصورت عدم یافتن راه مناسب، بلافاصله مراتب را به سامانه 125 آتش نشانی و یا اکیپ های امدادی اطلاع دهند و توجه داشته باشند که نباید مکان اعلام شده خود به آتش نشانی را تغییر دهند.
نظر شما