مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس:

صد نکته غیرحسن بباید تا شجریان شوی

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۲۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۱۰۳۳
صد نکته غیرحسن بباید تا شجریان شوی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: بر این باور هستم که صد نکته غیرحسن بباید تا شجریان شوی.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، صابر سرابی  و به بهانه درگذشت استاد شجریان تک صدای ماندگارایران؛اظهارداشت: سخن پردازی از شخصیت ها و مفاخر ملی و هنری بسیار دشوار است، چرا زبان ما برای توصیف از آنان الکن است، اما آثار ارزشمند و اندیشه تاثیرگذارشان بهانه ای است تا یادی از آنان نمائیم.
وی با تسلیت فقدان صدای ماندگار سرزمین ایران اسلامیمان، بیان داشت: وقتی سخن از موسیقی اصیل ایرانی به میان می آید، ناخوداگاه ذهن به سوی استاد آواز ایران محمدرضا شجریان پَرمی کشد و یادش را در اذهان جامعه و اهالی فرهنگ، ادب و هنر جاودان می نماید و همراه وهمصدا با همه مردم هنردوست برای  "ربناخوان سفره های رمضان" آرزوی آمرزش ابدی و شادی روح داریم و برای خاندان ارجمندش صبری جمیل از خداوندگار مهر و ادب خواهانیم.
در پایان و آغاز یاد ماندگار این اسطوره نوا و آواز ایرانی باید گفت: علاقه به شجریان نه تنها در دل و جان مردم کوچه و بازار رسوخ کرده است بلکه همه اقشار جامعه نیز او را می ستایند و هم شکوه و گلایه او در «بیداد» را شنیده‌ایم، هم به «دستان» او گوش داده‌ایم، هم شعر سعدی را در «نوا» و مرکب‌خوانی او شنیده‌ایم. استاد شجریان هنرمند بزرگی بوده و خواهد بود، چونکه هنوز آوا و نوایش بیداد می کند و زنده است و عصاره چندین قرن موسیقی ماست، با هنرمندان بزرگی کار کرده و آثار ماندگاری خلق نموده است. یادش مانا و آثاراش جاودان باد.
نظر شما