استاندار فارس:

ایجاد تعادل بین منابع محدود و نیازهای نامحدود گام اصلی در رفع مشکلات اساسی است

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۲۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۲۹۰۵
ایجاد تعادل بین منابع محدود و نیازهای نامحدود گام اصلی در رفع مشکلات اساسی است
استاندار فارس گفت:ایجاد تعادل بین منابع محدود و نیازهای نامحدود گام اصلی در رفع مشکلات اساسی است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه هم اندیشی با مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری این جلسه را تعامل با نیروهای اثرگذار بر توسعه استان دانست و عنوان کرد: چنین تعاملاتی بی تردید زمینه مناسب را فراهم می کند تا بتوانیم از ظرفیت های موجود برای حل مشکلات ، رفع مشکلات و دستیابی به ارزش های مشترک استفاده کنیم.
استاندار فارس تاکید کرد: ما باید در کنار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی با اولویت بندی امور،  بین منابع محدود و نیازهای نامحدود توازن و تعادل برقرار کنیم.
وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی  انقلاب اسلامی تا کنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده و کارهای ضروری زیادی نیز باقی مانده که باید انجام شود؛ بنابراین با توجه به محدودیت منابع و پویایی و متغیر بودن نیاز های بشر ، ایجاد تعادل و صلح بین این دو موضوع راهکار اصلی برای تامین نیازها است.
نماینده عالی دولت در استان فارس عنوان کرد: بر اساس برنامه مجموعه مدیریت استان مقرر شده است پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی90 درصد تا پایان  سال ۱۳۹۹ و پروژه های دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۱۴۰۰ باید تکمیل شده و به بهره بردرای برسند.
وی خاطرنشان کرد: همین موضوع در حوزه اقتصادی نیز تکلیف شده که پس از تکمیل برنامه مورد نظر در اختیار نمایندگان نیز قرار می گیرد.
استاندار فارس با بیان اینکه در زمینه تامین اعتبارات از منابع عمومی و بودجه نیز نهایت تلاش  در مجموعه استان به کار گرفته شده است، مقایسه اعتبارات فارس با سایر استان ها را گواه بر این تلاش ها دانست.
وی در ادامه با اشاره به اینکه استان فارس از رشد بسیار خوبی در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی ها برخوردار است ، افزود: این موضع به معنای این نیست که در سر جمع اعتبارات  از بقیه کشور بهتر هستیم؛ چرا که فارس هموراه از یک عقب ماندگی تاریخی در زمینه اعتبارات عمومی برخوردار بوده است.
دکتر رحیمی تصریح کرد: در چند سال گذشته تلاش کرده ایم با افزایش سالانه چند درصد به این اعتبارت ، از این عقب ماندگی تاریخی فاصله بگیریم و به میانگین کشوری نزدیک شویم.
استاندار فارس با بیان اینکه پیگیری چند پروژه اساسی و بزرگ را شخصا  انجام می دهد، خاطرنشان کرد: در نتیجه مذاکرات اخیر با سازمان برنامه و بودجه در هفته گذشته اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان برای استان فارس ابلاغ شد.
وی اظهار کرد: بی تردید ثمر بخش بودن پیگیری های مدیریت ارشد استان با همکاری و همراهی نمایندگان مجلس امکان پذیر است و همان گونه که تا کنون از ظرفیت آنها استفاده کرده ایم از این پس نیز به این همکاری برای پیشرفت و توسعه استان ادامه خواهیم داد.
از ظرفیت همه نمایندگان استفاده کردم و از این پس نیز استفاده می‌کنم نشست های خوبی نیز با بخش خصوصی در سطح تهران داریم به توافقات بسیار ارزشمندی رسیدیم.
دکتر رحیمی با اشاره به اقداماتی که برای تسهیل سرمایه گذاری در استان انجام شده اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از صد مجوز بی نام در حوزه های مختلف صادر شده و سرمایه گذارانی که تقاضای فعالیت در این حوزه ها را داشته باشند می توانند از پروانه آماده بهره برداری استفاده کنند.
طرح هر بنگاه یک اشتغال از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و افزود: این اقدام در حوزه اشتغال بیش از 35 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: همچنین فرمانداران مکلف شده اند حداقل یک بنگاه اقتصادی را فعال کرده و زمینه ایجاد 200 فرصت شغلی را فراهم کنند که این طرح نیز بیش از 17 هزار نفر بر مجموعه شاغلین استان افزوده است.
دکتر رحیمی بیان کرد: تقویت سرمایه گذاری در استان علاوه بر بودجه دولتی به منابع دیگری همچون فاینانس ها، بانک ها ، بنیاد ها و... نیاز دارد که در این مسیر نیز با همکاری نمایندگان مجلس می توانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.
استاندار فارس درخصوص مدیریت بیماری کرونا نیز گفت: تصمیماتی که در این زمینه گفته می شود باید با توجه به منافع عمومی و اولویت دادن به سلامت افراد باشد.
وی اقداماتی همچون ایجاد محدودیت در حمل و نقل عمومی ، ایجاد نقاهتگاه ها، افزودن به تعداد تخت های بیمارستانی، استفاده از ظرفیت بیمارستان های خصوصی، کنترل بازار، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، ایجاد بستر مناسب برای دورکاری یک سوم کارکنان ادارات را از جمله اقدامات انجام شده در استان فارس با هدف مهار بیماری کرونا دانست و تاکید کرد: راه نهایی پیروزی بر این بیماری همکاری مردم است و زمانی محقق می شود که افراد جامعه به این باور برسند که با بیماری خطرناکی مواجه بوده و باید بر مراقبت ها بیفزایند.
وی عنوان کرد: مجموعه مدیریت استان ، معاونین و مدیران آمادگی دارند در نشست های هفتگی، ماهانه و فصلی جلسات منظم در حوزه های تخصصی و با سرفصل های مشخص و عملیای با نمایندگان برگزار کنند.
استاندار فارس گفت: نظرات و پیشنهادات خود را در باره بودجه 1400 و برنامه هفتم توسعه را به نمایندگان ارائه خواهیم داد.
نماینده عالی دولت در استان فارس درباره پتروشیمی های تاسیس نشده استان نیز گفت: این موضوع باید به توافق نمایندگان برسد و هر آنچه نتیجه این توافق باشد مورد پذیرش ما است.
 وی در ادامه افزود:در موضوع پتروشیمی ها دولت وظیفه تامین خوراک را بر عهده دارد که پس از آغاز و ادامه کار این کار انجام می شود اما خوراک رسانی منوط به این است که سرمایه گذار کار را آغاز کند و پیشرفتی حداقل 60 درصدی داشته باشد.
دکتر رحیمی یادآور شد : اگر نمایندگان به توافق نرسند باید مدیریت استان تصمیمی بگیرد  تا اجازه ندهیم این سرمایه از استان خارج شود.
استاندار فارس از نمایندگان مجلس خواست مشکلات را ابتدا با نیروها و مسئولان مرتبط با آن مطرح کرده اطلاعات صحیح را درباره آن مشکلات کسب کنند چرا که بی شک ابراز نظر بر اساس این اطلاعات بر آرامش عمومی جامعه اثر گذار خواهد بود.
وی همچنین در آغاز سخنان خود  از ضمن تبریک هفته وحدت و هفته فرهنگ عمومی، عنوان کرد: ارتقاء تعالی و کمال هر جامعه متاثر از فرهنگ عمومی است و  فرهنگ عمومی خود از باور داشت ها ، آداب، رسوم، اعتقادات، جهان‌بینی و ایدئولوژی و داشته‌های تمدنی هر جامعه‌ای اثر می پذیرد.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه  جامعه ایرانی اسلامی دارای ذخایر بالنده فراوانی جهت شکل دهی و سوق فرهنگ عمومی به سمت کمال و تعالی جامعه انسانی است، خاطرنشان کرد: این داشته ها در قالب ارزش‌هایی همچون اعتقاد به توحید، نبوت، عدالت، معاد و در یک دید تاریخی در باور داشت های پیشینیان در قالب پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک تبلور پیدا کرده  است.
وی گفت: حرکت در مسیر این باور داشت ها و انتقال عالمانه آنها به نسل جدید موجب ارتقاء فرهنگ عمومی می شود.
دکتر رحیمی همچنین تحقق آنچه به عنوان گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب  که شاه بیت آن خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی است را سبب  ارتقاء فرهنگ عمومی دانست.    
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز