آغاز مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در استان فارس

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۲۱:۲۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۶۵۱۴
مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در استان فاس با بسته بندی 5 هزار بسته معیشتی جهت توزیع در میان نیازمندان آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، فرمانده سپاه فجر استان فارس در آیین آغاز این رزمایش که به میزبانی سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز در محل سالن حافظ محل دائمی برگزاری نمایشگاههای بین المللی استان فارس برگزار شد، با بیان اینکه در موضوع مقابله با کرونا گروه های جهادی و جوانان فارس همانند ستارگان درخشان در آسمان ایران اسلامی درخشیده اند، گفت: خیران نیک اندیش و گروه های جهادی بسیج در حوزه های مختلف به یاری کادر بهداشت و درمان و اقشار محروم استان فارس آمده و تنها در یک نمونه طِیِ مرحله گذشته نهضت کمک مومنانه بیش از 25 هزار نفر خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند اهدا کرده اند. 
ABAS8711
سردار یداله بوعلی خاطرنشان کرد: در این مراسم 5 هزار بسته معیشتی به اقشار محروم و آسیب دیده اهدا می شود و این تنها عملکرد یک ناحیه بسیج از 42 ناحیه بسیج استان فارس است که با مشارکت خیران نیک اندیش و سایر نهادها صورت می پذیرد.
بوعلی با دعوت از جوانان داوطلب و گروه های جهادی برای حضور در طرح همیار سلامت، گفت: پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان فارس آماده ثبت نام از داوطلبان حضور در طرح همیار سلامت هستند و همچنین در نظر داریم نقاهتگاه های محله ای را در سراسر استان فارس با عنوان سرای محلات راه اندازی کرده تا بیماران کرونا دوران نقاهت خود را در این مکان ها طِی کنند.
 
توزیع 33300 بسته معیشتی از ابتدای کرونا تاکنون
فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز نیز با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون این ناحیه ۳۳ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی بین نیامندان توزیع کرده است، گفت: اکنون و در مرحله سوم طرح مواسات، ۵ هزار بسته دیگر نیازمندان توزیع می‌شود.
ABAS8698
سرهنگ عباس بنایی خیر آبادی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در خصوص کمک به نیازمندان، افزود: خداوند در قبال این کار خیر، قطعا پاداش و احسان عظیمی را به انسان های نیک اندیش خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تکلیف ما را امام حسین(ع) مشخص کرده و فرموده است که حاجت ها و نیازهای مردم که به سوی شما می آید از نعمت های الهی است مبادا این نعمت ها شما را آزرده خاطر کند، جهاد را کاری بسیار بزرگی دانست و عنوان کرد: یک بسیج یک روز در جنگ و یک روز در قالب کمک های مومنانه خدمت می کند که الگوی ما در این راه امیرالمومنین(ع) است.
بنایی با بیان اینکه بسیجیان سال ها متمادی است که به جهاد خو کرده اند، افزود: بسیجیان بی منت و مزد فعالیت می کنند و درد مردم را خوب می دانند، در بحران هایی مانند سیل و زلزله نجات گر و از زمان شیوع کرونا پیشتاز بوده اند، آری این جماعت عقلشان عاشق شده و سر آنان درد برای مجاهدت های مستمر درد می کند.
سرهنگ بنایی جهاد را مقدمه شهادت دانست و افزود: با همت جهادگران ناحیه محمد رسول الله، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تا قبل از این رزمایش ۳۴ هزار و ۲۰۹ سبد معیشتی، تعداد یک هزار و ۲۰۰ مورد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد، قربانی ۱۰۲ راس گوسفند، توزیع ۱۳ هزار و ۱۰۰ سبد بهداشتی، اطعام ۴۹ هزار پرس غذا، توزیع ۱۲۷ هزار ماسک، ۸۷۰ بسته لوازم تحریر، اهدای ۲۵ مورد جهیزیه ۲۵ توزیع شده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه ۸۷ گروه جهادی در برنامه هایی که ارائه داده شد فعالیت کرده اند، گفت: همچنین امروز نیز ۵ هزار سبد معیشتی به  عنوان اولین ناحیه، سومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه را اجرا می کنیم، با بسته های معیشتی موجود ۳۳ هزار و ۳۰۰ بسته غذایی تاکنون توزیع شده است.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز