معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس :

مبارزه با مواد مخدر نیازمند بروز رسانی و انجام طرح های جدید است

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۹:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۴۲۹۵
مبارزه با مواد مخدر نیازمند بروز رسانی و انجام طرح های جدید است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس گفت: شناسنامه دارکردن معتادین همچون بازویی مضاعف می تواند موجب اقدامات گسترده تری در پیشگیری و کنترل اعتیاد شود.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، اسمعیل اکبری در نشست هم اندیشی با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ضمن قدردانی از تلاشهای این شورا بیان کرد: شاید اگر این تلاشها نبود وضعیت ما چندین برابر بدتر از حال بود اما باز هم هرچه در زمینه مبارزه با مواد مخدر تلاش کنیم کم است و هنوز درصد زیادی از مواد مخدر کشف نمی شود.
وی گفت: اگر در خانواده ای فردی درگیر اعتیاد شود، آن خانواده به سختی می توانند مسئله اعتیاد و مشکلات پس از آن را حل کنند، پس تا جایی که امکان دارد باید از این مسئله پیشگیری کرد.
معاون قضایی دادگستری کل استان فارس با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته اگر طرحی با شکست مواجه شود در آن تجدید نظر می کنند، خاطرنشان شد: پس از سالها تلاش بعضی از طرح های ما در این مسیر واقعا موفق نبوده و برای کسب موفیقت بیشتر، نیاز به بازبینی و اجرای طرح های بروزتری می باشد.
اکبری تعامل بیشتری بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دادگستری فارس را خواستار شد و افزود: دستگاه قضایی استان در زمینه مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد از تمام توان خود در زمینه های قضائی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و ... استفاده می کند.
وی اضافه کرد: اخیرا پس از اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه، تعامل بسیار مطلوبی بین این نهادها و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس در زمینه ایجاد اشتغال برای خانواده‌های آسیب ‌دیده از اعتیاد، حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر و ... ایجاد شده که می تواند سهم موثری در کاهش اعتیاد در جامعه داشته باشد.
در ادامه سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به تلاشهای ستودنی قوه قضاییه، از اثربخشی این نشست و فرصت افزایش تعاملات گفت و بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر کار سنگینی است و همراهی همه دستگاه ها در این مسیر نیاز می باشد اما متاسفانه بعضی از دستگاه ها هنوز به وظایف خود در این زمینه آشنا نیستند و حتی بعضی از مصوبات جلسات را انجام نمی دهند.
وی افزود: در حوزه اعتیاد و آمار آن نباید تعارف داشته باشیم، این یک مسئله امنیتی نیست و در این زمینه نیاز به فعالیت های علمی، پژوهشی و آماری می باشد.
کرمی گفت: تلاش نهادهای امنیتی و انتظامی زیاد است اما متاسفانه آمار رو به افزایش است و می بایست در این زمینه تجهیزات نوسازی و نیروها و گشت ها حتی در راه های فرعی گلوگاه ها افزایش یابد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه اعتیاد شکل دهنده بسیاری از آسیبهاست، اضافه کرد: حضور و مشارکت خیرین خصوصا در بحث اشتغال زایی بهبودیافتگان، در کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد نقش موثری دارد و در این زمینه باید حمایت و تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز