رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لامرد:

واکسن های دولتی دام بصورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۰:۴۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۷۵۱۵
واکسن های دولتی دام بصورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لامرد، سلامت دام و سلامت جامعه را از اهداف کلی این اداره لامرد برشمرد و گفت: در بحث سلامت دام دو موضوع واکسیناسیون و درمان بسیار مهم است که در شهرستان لامرد حدود 90 رأس دام وجود دارد که اداره دامپزشکی واکسن های PPR، آبله بزی و تب برفکی و ... را بصورت واکسن های دولتی و رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.
 نصراله برنده نژاد در گفت و گو با خبرنگار برنا از لامرد با بیان اینکه در طول سال اداره دام پزشکی شهرستان لامرد در 3 الی 4 نوبت واکسیناسیون دام ها را انجام میدهد افزود: بخشی از این واکسن های دامی مربوط به بخش خصوصی است که مردم باید با مراجعه به این بخش واکسن های لازمه دام خود را تهیه کنند.
وی میانگین درمانی شهرستان لامرد نسبت به بقیه شهرهای جنوبی فارس را دو برابر اعلام کرد و ادامه داد: در حالی لامرد دارای دو داروخانه دامپزشکی است که شهرستانها همجوار آن از یک داروخانه برخوردار هستند؛ همچنین در بخش اشکنان یک کلینیک عشایری راه اندازی کرده ایم.
 برنده نژاد با نیم نگاهی به سلامت جامعه به عنوان دومین هدف اداره دامپزشکی شهرستان لامرد تصریح کرد: نظارت کامل بر فرآیندهای گوشتی، لبنی و ... از جمله تکالیف فراموش نشدنی اداره دامپزشکی شهرستان لامرد است و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان به جد برخورد می‌شود.
 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لامرد خاطرنشان کرد: در بحث ظرفیت شهرستان لامرد و اقدامات دامپزشکی، این شهرستان دارای ۳۹ مرغداری گوشتی است که حدود ۳ الی ۴ بار در طول سال به تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی میشود.
 برنده نژاد گفت: از مرغ تولیدی لامرد حدود ۱۰ درصد مصرف خود شهرستان است و مابقی به شهرستانها و استان‌های همجوار همچون بوشهر و هرمزگان صادرات می‌شود؛ همچنین دو واحد مرغداری تخم‌گذار با تعداد ۱۵۰ هزار مرغ تخم‌گذار در لامرد فعال است که تخم مرغ تولیدی آن در طول روز حدود ۱۰۰ هزار تخم است.
 وی بیان کرد: ۴ واحد فعال بسته بندی تخم مرغ در شهرستان لامرد وجود دارد که این میزان تخم مرغ تولیدی علاوه بر اینکه نیاز شهرستان را برطرف می کند صادرات نیز می‌شود.
این مقام مسئول اذعان کرد: یک باشگاه سوارکاری با تعداد ۳۰ راس اسب از نژاد های مختلف در شهرستان لامرد فعال است.
 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لامرد از فعالیت دو واحد کشتارگاه طیور و دام سنتی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: گوشت حاصله از این کشتارگاه‌ها علاوه بر برطرف کردن نیاز شهرستان، به بخشها، شهرها و استان های همجوار نیز صادرات میشود.
برنده نژاد تعداد محموله های ورداتی دام و فرآورده های دامی به شهر لامرد را ۲۰-۳۰ محموله در طول روز اعلام کرد و افزود: حدود ۱۲۰۰ تن دامدار در کل شهرستان لامرد هست که در بحث واکسیناسیون، طبابت و درمان با اداره دامپزشکی شهرستان ارتباط تنگاتنگی دارند و این اداره نیز مفخر است که خدمتگذار مردم است.
وی در پایان از مسئولین شهرستان لامرد خواستار شد: شهرستان لامرد شهر صنعتی است لذا در صورت امکان به سمت کشاورزی و دامداری نیز پیش برود چراکه ظرفیت لامرد، ظرفیت خوبی است همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی خوب می توانیم از جمله صادرکنندگان حوزه خلیج فارس نیز باشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز