استاندار فارس :

شعبه اداری تامین اجتماعی در شهر صدرا و شهرستان بیضا راه اندازی می شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۹۴۸۴
شعبه اداری تامین اجتماعی در شهر صدرا و شهرستان بیضا راه اندازی می شود
با پیگیری های استاندار فارس ، مدیر عامل تامین اجتماعی با احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهر صدرا و شهرستان سروستان و همچنین شعبه اداری تامین اجتماعی در صدرا و شهرستان بیضا موافقت کرد.
به گزارش خبرگ زاری برنا ازفارس، با پیگیری های استاندار فارس ، مدیر عامل تامین اجتماعی با احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهر صدرا و شهرستان سروستان و همچنین شعبه اداری تامین اجتماعی در صدرا و شهرستان بیضا موافقت کرد.
 استاندار فارس در گفتگو با سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی عنوان کرد: استان فارس چهارمین استان پرجمعیت کشور و از جمله استان های دارای مراکز صنعتی ، کارخانجات و مراکز کارگری متعدد بوده به نحوی که قریب به ۴۵ درصد جمعیت استان را بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینکه به دلیل گستردگی کلانشهر شیراز به عنوان مرکز استان ، در بخش هایی از آن دسترسی مناسبی برای بیمه شدگان به منظور دریافت خدمات درمانی از مراکز ملکی آن سازمان وجود ندارد ، شهر جدید صدرا را یکی از این مناطق برشمرد و اظهار کرد: صدرا به عنوان بزرگترین شهر اقماری کلانشهر شیراز با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵ کیلومتری غرب شیراز واقع شده که با توجه به برآورد بیش از ۵۰ هزار نفر بیمه شده استحقاق دارا بودن مرکز درمانگاهی (ملکی) را دارد.
 استاندار فارس با اشاره به اینکه بیمه شدگان شهر صدرا مدت‌هاست پیگیر احداث درمانگاه تامین اجتماعی هستند ، خاطرنشان کرد: نزدیک ترین مرکز درمانی سازمان در فاصله بیش از ۲۲ کیلومتری این شهر قرار گرفته است بنابراین صدور دستور احداث درمانگاه می تواند خدمتی مهم به مردم شهر صدرا باشد.
وی یادآور شد: شهرداری صدرا برای تامین زمین این درمانگاه اعلام آمادگی کرده اند.
 به گفته استاندار فارس در حال حاضر در شهر صدرا یک شعبه اقماری کارگزاری با ۵ نفر پرسنل مشغول به فعالیت هستند که با توجه به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری و تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران جوابگوی مراجعات مردمی نیست لذا با توجه به موارد فوق الذکر و همچنین با عنایت به اعلام آمادگی شرکت عمران شهر جدید صدرا مبنی بر تخصیص یک قطعه زمین اداری رایگان به شرط ارائه طرح مصوب، تقاضای راه اندازی و ایجاد شعبه جدید برای در شهر صدرا داریم.
 
راه اندازی شعبه تامین اجتماعی در شهرستان بیضا از دیگر موضوعاتی بود که دکتر رحیمی در دیدار خود با مدیرعامل تامین اجتماعی کشور به آن پرداخت.
 
وی بیان کرد: این شهرستان به دلیل شرایط مساعد اقلیمی و جغرافیایی ، یکی از قطب های کشاورزی ، دامپروری و گردشگری استان محسوب شده و اخیرا ً، اولین شهرک تخصصی دارویی استان نیز در این شهرستان در حال احداث و دارای یک شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی فعال است و بر اساس آمار های موجود ، تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران این شهرستان بالغ بر ۱۲۵۰۰ نفر است.
 
استاندار فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر شعبه تامین اجتماعی شهرستان بیضاء با یک نفر نیرو و به عنوان شعبه اقماری و تحت نظر شعبه سپیدان است افزود: اهالی شهرستان بیضاء برای استفاده و بهره مندی از خدمات تامین اجتماعی ناچار به طی کردن مسیر ۸۰ کیلومتری تا شهرستان سپیدان هستند. 
دکتر رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال « تولید ، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» و با توجه به موارد ذکر شده و همچنین عواملی از قبیل کمبود کادر شعبه سپیدان ، لزوم ایجاد نهاد های اداری در مرکز شهرستان های تازه تاسیس ، تمایل به سرمایه گذاری در این شهرستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی و اقتصادی ، دستور مدیرعامل سازمان در راستای ایجاد شعبه تامین اجتماعی مستقل در شهرستان بیضاء راهگشا خواهد بود.
 
استاندار فارس همچنین به کاستی های خدمات درمانی تامین اجتماعی در شهرستان سروستان پرداخت و عنوان کرد به دنبال استقرار و ارائه خدمات درمانی بهینه توسط سازمان تامین اجتماعی در استان فارس با شروع دولت تدبیر و امید ، یکی از شهرستان‌ هایی که سالهاست بدون امکانات درمانی آن سازمان باقیمانده و مردم آن شهرستان مطالبه تاسیس درمانگاه را همواره دنبال می کنند شهرستان سروستان است.
 دکتر رحیمی با بیان اینکه این شهر در فاصله ۸۵ کیلومتری شهر شیراز واقع شده و دارای چاه های استخراج نفت است ، اظهار کرد: سروستان به زودی با احداث مسیرهای اصلی جاده‌ای کشور به عنوان جاده ترانزیت عبور و مرور ، مرکز کشور را به بنادر جنوبی به ویژه بندرعباس متصل خواهد کرد و احداث مراکز صنعتی در نظر گرفته شده در برنامه‌های توسعه ای استان ، نوید گسترش منطقه و افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی را به همراه دارد.
 وی متذکر شد: در سال‌های گذشته نیز احداث درمانگاه تامین اجتماعی با توجه به اهدا قطعه زمین مناسبی بدین منظور جزء مصوبات هیئت دولت و همچنین سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته ، زمین اهدایی نیز به نام سازمان است اما به دلایل مختلف این طرح ها اجرایی نشده است.
دکتر رحیمی درخواست کرد با توجه به محرومیت منطقه و فاصله شهرستان از مرکز استان و امکانات درمانی آن سازمان و از طرفی وجود زمین مناسب برای احداث بنا وهمچنین توسعه پیش روی شهرستان دستور ساخت درمانگاه از سوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی صادر شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز