رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

راهکارهای خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیریم

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۴:۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۱۹۳۷
راهکارهای خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیریم
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و دوازدهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، مهم ترین راهکار کنونی برای ارتقای سلامت عمومی در برابر کرونا را جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی از سوی همه اقشار جامعه دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه رفتار در مقابله با بیماری کووید ۱۹ نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد، اظهار کرد: با تغییر صحیح شیوه زندگی، جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی در بحران کرونا، می توان از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کرد.
او با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری بیماران مشکوک و یا دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های استان، از عموم مردم خواست تا با احترام به محدودیت های کرونایی، در بهبود وضعیت کنونی و کاهش آمارهای ابتلا و بستری بیماران سهیم شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
دکتر لطفی همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد.
او ضمن بررسی میزان تزریق واکسن  علیه کووید۱۹، بر انجام سریع تر تزریق واکسیناسیون علیه این بیماری به گروه های هدف و افراد بالای ۸۰ سال استان تاکید کرد.
نظر شما