پیام استاندار فارس به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، روز معلّم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۴:۴۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۳۰۹۱
پیام استاندار فارس به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، روز معلّم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری
استاندار فارس به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، روز معلّم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری پیامی صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
12 اردیبهشت، روز معلّم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز تکریم دانایی و ارج نهادن به مقام و منزلت مشعلدارانِ معرفت و آگاهی است.  
رمز ماندگاری تمدن ها و سرفرازی جوامع ممتاز، یقیناً به خاطر رواج اندیشه های متعالی، گسترش دانش و تعمیق بینش و باورهای معرفتی است. تحقق این امر مهم، منوط به دانایی، توانایی و اراده ی معلّمان و اندیشمندان هر جامعه است و بدون شک رمز جاودانگی و پویایی هر تمدنی رابطه ای گسست ناپذیر با نقش آفرینی معلّمان آن جامعه دارد و درکِ جایگاه و منزلتِ معلّم، از الزاماتِ غیرقابل انکار در این مسیرِ عزت آفرین است. 
 در پرتو همتِ معلّمِ فهیمِ بینش مند، می توان از درخت کهنسال علم و ادب، میوه های صداقت، نوع دوستی، شهامت، کمال گرایی و خداباوری را به جامعه ی عزیز و بزرگ دانش آموزی تقدیم نمود و جامعه را از شمیم دل انگیز آگاهی، اخلاق و معرفت سرشار کرد.  
 الفبای توسعه، تعالی، توفیق و ترسیمِ جامعه آرمانی، در دست باکفایت معلّم است؛ دست توانا و دل مهربانِ معلّم است که می تواند از مس وجود آدمی، کیمیای کیمیاساز بسازد و به رسالت خود که همانا، هدایت و به کمال رساندن است جامه  عمل بپوشد و کاری از جنس رسالتِ پیامبران را به منصّه ظهور برساند که شایسته تحسین و تقدیر و لایق احترام، تکریم و تواضع باشد.  
اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره معلّم شهید، استاد، مرتضی مطهری، هفته معلّم را خدمت فرهنگیان عزیز، استادان ارجمند دانشگاه و تمام عزیزانی که نقش آفرین شغل شریف معلّمی هستند تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال مسئلت می نمایم که همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را برای تربیت فرزندانی فرهیخته، شجاع، خلّاق، باورمند و مفتخر به هویت ایرانی - اسلامی، موفّق و پیروز بگرداند. 
رحیمی – استاندار فارس
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز