مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز:

هرکسی که نمی تواند خادم مردم باشد در انتخابات شرکت نکند

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۷:۴۹:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۰۳۷۴
مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: اعضای شورای شهر باید خادم مردم باشند و هر کسی که حال خدمت ندارد، جلو نیاید.
به گزارش برگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، در خصوص فعالیت های قرارگاه عمار در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: توزیع ٥ هزار پرس غذای افطاری بین نیازمندان، توزیع ١٠ هزار قرص نان در محلات محروم شیراز، توزیع ١٥٠٠ بسته معیشتی، اعطای ٣٠ میلیون تومان کمک هزینه درمان به اشخاص نیازمند و تهیه وسایل ضروری خانواده‌هایی که از نظر مالی ضعیف بودند از جمله فعالیت های قرارگاه عمار در ماه مبارک رمضان به شمار می رود.

وی ادامه داد: اگرچه در فضای کرونایی، خاطر بسیاری تلخ شد اما طلاب جهادی در تغسیل و تدفین فوتی‌های کرونایی و همراه بیمار حضور فعالی داشتند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه طلاب این قرارگاه فرهنگی در فضای مجازی در ماه رمضان نیز با بارگزاری کلیپ‌های اخلاقی و تربیتی فعال بودند، گفت: ادامه تبلیغ برنامه هفتگی اعزام مبلغان و برگزاری مراسم شب‌های قدر توسط مبلغین از دیگر برنامه‌هایی بود که در ماه رمضان توسط گروه عمار اجرایی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دو انتخابات خردادماه امسال اشاره و بیان کرد: یکی از وظایفی که همه داریم سهیم بودن در سرنوشت است و بی تفاوتی تضییع حق از فرد و جامعه است.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با تصریح بر این نکته که حضور پای صندوق‌های رای نشانه علاقمندی به اصل نظام و اسلام و انقلاب است، تاکید کرد که کاستی‌ها را پای نظام و تشکیلات نباید گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با تاکید بر این موضوع که باید به کسانی رای دهیم که خیرخواه، دلسوز جامعه و امانتدار باشند، گفت: کسی را انتخاب کنیم که درد باور باشد و نسبت به مردم بی تفاوت نباشد.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید خادم مردم باشند و هر کسی که حال نوکری و خدمت ندارد، جلو نیاید.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه منتخبین شورای شهر باید کمربند را برای خدمت به مردم ببندند، گفت: مدیری که در دسترس مردم نیست، به درد نمی‌خورد و اصلا اینگونه افراد نباید مسئول شوند.

وی همچنین با بیان اینکه کسی که حرفش برگرفته از حق نیست، به درد انتخاب هم نمی‌خورد، افزود: انتخاب شایسته انتخابی است که فرد خود را تافته جدا بافته نمی‌داند و رای و نظر مردم را برای خود هم می‌پسندد و هیچ گاه به کسی ستم و ظلم نمی‌کند.

مدیر بنیاد مهدویت فارس با بیان اینکه طریق زندگی انسان دلسوز و خیرخواه، ظلم و ستم کردن به دیگران نیست، گفت: به کسانی رای دهیم که شورای شهر و ریاست جمهوری را ملک خود ندانند و آن را امانتی بدانند که مالکیتش اعتباری است.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با تاکید بر اینکه نگاه امانتداری باید در منتخبین وجود داشته باشد، گفت: مسئول موفق، مسئولی است که نگاه امانتداری به مسئولیت داشته باشد.

وی با تاکید بر احترام به کسانی که صلاحیت آنها تایید می‌شود، گفت: بنا نیست کسانی که صلاحیتشان تایید شده را تخریب کنیم. باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم، لذا نباید به رای دیگران و دیگر کاندیداها بی احترامی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق همچنین تصریح کرد: اسلام با اسراف مخالف است و در وضعیت فعلی اقتصادی که فقر و مشکلات معیشتی وجود دارد باید مراقب تبلیغات انتخاباتی باشیم و تبلیغاتی معقول در نظر کاندیداها باشد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز همچنین به فعالیت گروه فرهنگی عمار مدرسه منصوریه شیراز در ایام ماه رمضان هم اشاره و با بیان اینکه کمک‌های مومنانه و خدمات ارزشمندی توسط این گروه فرهنگی در دستور کار قرار گرفت،

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پذیرش حوزه علمیه نیز اشاره و بیان کرد: در حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز از پایه یک تا سه طلاب پذیرش می‌شوند.در مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا پایه ٤ تا ٦، طلاب برادر پذیرش می‌شوند.در حوزه علمیه غدیریه خواهران نیز سطح یک حوزه پذیرش می‌شود.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز خاطرنشان کرد: در مدرسه منصوریه نیز سطح ٢ و ٣ حوزه از پایه ٧ تا اتمام درس سه و خارج، پذیرش می‌شود.طلابی که در این مدرسه پذیرش می‌شوند از فرصت حضور در کلاس درس اساتید فقه و اصول بهره مند می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌های علمی حوزه‌های علمیه شیراز، در نیمه دوم سال گذشته، گذراندن دوره‌های تخصصی مهدویت برای اولین بار در فارس به موسسه و بنیاد فرهنگی مهدی موعود واگذار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز