عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تصویب پروژه فشار افزایی شانول در دست پیگیری است

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۳:۳۵:۰۷
کد خبر: ۱۱۸۶۷۲۲
تصویب پروژه فشار افزایی شانول در دست پیگیری است
عضو کمیسیون انرژی مجلس در حاشیه آغاز به کار پروژه تأمین پایدار و تضمین خوراک پالایشگاه پارسیان گفت: تصویب پروژه فشار افزایی شانول در دست پیگیری است که ان شاالله طی یک قرارداد، الحاقیه ای به قرارداد فعلی اضافه شود.
به گزارش خبرنگار برنا از شهرستان لامرد؛ دکتر سید موسی موسوی با ابراز خرسندی از اجرای عملیات سه پروژه بزرگ نفتی در لامرد و مهر تصریح کرد: ما امروز در این مکان، شاهد اجرای عملیات سه پروژه بزرگ فشار افزایی حوزه گازی هما، وراوی و تابناک که در طول تاریخ نفت ایران کم سابقه است هستیم.
این مقام مسئول افزود: اجرای این سه پروژه در واقع میتواند بازیافت و افزایش حجم گاز با فشار بالا را به پالایشگاه پارسیان داشته باشد و به دنبال آن پالایشگاه استحصال اتان نیز میتواند گاز مناسب را دریافت نماید.
نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار سه پروژه هما، تابناک و وراوی ۲۸۲ میلیون یورو است که با افزودن پروژه شانول به ۳۵۰ میلیون یورو خواهد رسید.
وی تأکید کرد: در راستای توسعه میادین پازن و ارم، مطالبه جدی دارم که این دو میدان نیز میتوانند حجم قابل توجهی از گاز شیرین را به پالایشگاه اضافه کنند.
دکتر سید موسی موسوی طول اجرای پروژه را ۳۶ ماه اعلام کرد و گفت: مهم ترین درخواست من از این موقعیت و این پروژه ها، قطعا به کار گیری نیروهای بومی تحصیل کرده و حتی ساده بومی است به گونه ای که تا ما نیرو بومی داریم نیاز نباشد نیروی دیگری خارج از منطقه برای کار دعوت شود لذا با هماهنگی هایی که انجام داده ام امیدوارم به این مهم دست پیدا کنیم؛ همچنین لازم به ذکر است که ستاد اجرایی فرمان امام مجری برنامه های نامبرده و در راس آن شرکت ملی مناطق مرکزی ایران است.
نظر شما