آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۹خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۳:۲۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۹۰۴۴۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان فارس تا ۱۹خرداد ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، دو هزار و ۱۴۴ نفر در شیراز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۶۵۶ نفر اعلام کرد.
او با اعلام آمار جانباختگان ناشی از این بیماری در شهرهای فارس به تفکیک از ابتدای شیوع تاکنون، دو هزار و ۱۴۴ مورد را مربوط به شیراز؛ ۳۱۶ مورد مرودشت؛ ۲۶۰ مورد کازرون؛ ۱۲۱ مورد داراب؛ ۱۱۵ مورد آباده؛ ۱۰۲ مورد ممسنی؛ ۷۳ مورد اقلید؛ ۶۹ مورد استهبان؛ ۶۲ مورد لامرد؛ ۶۱ مورد نی ریز؛ ۶۰ مورد فیروزآباد؛ ۵۸ مورد کوار؛ ۵۰ مورد سپیدان؛ ۴۰ مورد قیروکارزین؛ ۳۸ مورد خرامه؛ کوه چنار، خرم بید و زرقان هر کدام ۳۷ مورد؛ ۳۵ مورد رستم؛ ۳۱ مورد ارسنجان؛ ۳۰ مورد بوانات؛ زرین دشت و سروستان هر کدام ۲۹ مورد؛ ۲۷ مورد بیضا؛ ۲۴ مورد پاسارگاد؛ ۲۳ مورد مهر؛ ۱۰ مورد فراشبند؛ ۸ مورد بختگان و ۲ مورد را نیز مربوط به سرچهان عنوان کرد و یادآور شد: مابقی آمار جانباختگان ناشی از کرونا در استان فارس نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان اعلام کرد.
معاون بهداشت دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۲۳ هزار و ۹۸۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۶۵ هزار و ۷۳۸  بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۶ هزار و ۷۸۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۱ هزار و ۹۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۷۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۸ هزار و ۲۶۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به روند افزایشی مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و موارد بستری در بیمارستان های استان بر اثر ابتلا به کروناویروس، توصیه کرد: لازم است برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه بیشتری شود
نظر شما