کلاهبردار بیعانه بگیر در شیراز دستگیر شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۸:۲۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۸۸۶۷
کلاهبردار بیعانه بگیر در شیراز دستگیر شد
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با دریافت بیعانه بابت فروش خودرو، از شهروندان در چهار استان کشور کلاهبرداری کرده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی اظهارداشت به دنبال طرح شکایت‌هایی مبنی بر مورد کلاهبرداری قرار گرفتن از سوی یک فرد مدعی فروش خودرو، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
او یادآور شد: شاکیان در طرح شکایت عنوان کردند که به دنبال مشاهده آگهی فروش خودرو (نیسان و کامیون یخچال‌دار) در یکی از سایت‌های آگهی محور و پس از پرداخت مبلغ بیعانه، آگهی دهنده پاسخگوی آنان نبوده است.
سلیمانی با بیان اینکه هر یک از مالباختگان، مبلغ اندکی را بابت بیعانه و بعد از تماس با آگهی دهنده به وی پرداخت کرده‌اند، گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی، متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی او را دستگیر کردند.
وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد متهم در ۴ استان دیگر مبلغ ۷ میلیارد ریال از ۳۰ نفر کلاهبرداری کرده است، افزود: فرد دستگیر شده در صحبت‌های خود بیان کرد که برخی از مردم به واسطه قیمت پائین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.
سلیمانی ضمن اعلام این هشدار که کاربران نباید هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را بخورند، توصیه کرد که در صورت درخواست خرید از طریق فضای مجازی، تا زمان دریافت کالا یا خدمات به هیچ عنوان وجهی پرداخت نشود.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس گفت: شهروندان در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان در میان بگذارند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز