استاندار فارس: جهت کاهش بیکاری گلخانه بزرگ در شهرستان زرین دشت ایجاد می شود

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۱۱:۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۷۷۳۷۹
استاندار فارس: جهت کاهش بیکاری گلخانه بزرگ در شهرستان زرین دشت ایجاد می شود
استاندار فارس به موضوع تامین اشتغال در این شهرستان پرداخت و گفت: یکی از دلایل بیکاری در این شهرستان خشکسالی و نبود کشاورزی است که برای تامین اشتغال در این شهرستان در نظر داریم با حمایت وزیر جهاد و نماینده این شهرستان در مجلس وسیع ترین گلخانه استان و حتی جنوب کشور را با مساحت حداقل هزار هکتار در زرین دشت ایجاد کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در نهمین سفر شهرستانی خود به زرین دشت با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت های بیشماری است که در مسیر توسعه و پیشرفت آن استفاده صد درصدی نشده گفت:خوشبختانه طی دو سال گذشته ظرفیت ها به تدریج در حال استفاده است.
وی اظهار امیدواری کرد: در نتیجه این سفر نیز ظرفیت‌های مورد استفاده در مسیر توسعه شهرستان و توانمندی‌های اهالی این شهرستان به منحصه ظهور برسد .
او با اشاره به مشکل تامین آب در این شهرستان از آغاز به کار پروژه آبرسانی به شهر «دبیران» و «شهر پیر» خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه قول داده است با تسریع در روند کار تا قبل از تابستان سال 1401 آبرسانی به شهرها انجام شود.
 نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه جاده ای در این شهرستان پرداخت و از چهار باند کردن سه راهی دولت آباد به حاجی آباد با اختصاص اعتبار ملی و استانی ،خبر داد و گفت: تامین اعتبار برای بهسازی جاده احمد آباد ، فسا به دبیران به دلیل عبور و مرور عشایر جز پروژه های ضروری در این شهرستان است.
 استاندار فارس درباره رفع نقاط حادثه خیز جاده ای این شهرستان در محور گردنه حاجی آباد به شهر پیر اظهار کرد: جهت کاهش تصادفات منجر به فوت در این گردنه مقرر شد با تامین اعتبار از محل بودجه های استانی، مسیر ایمن و این نگرانی مردم شهرستان در بخش حمل و نقل جاده ای برطرف شود.
دکتر ایمانیه به موضوع تامین اشتغال در این شهرستان پرداخت و گفت: یکی از دلایل بیکاری در این شهرستان خشکسالی و نبود کشاورزی است که برای تامین اشتغال در این شهرستان درنظر داریم با روش های کم آب بر در شرایط خشکسالی با حمایت وزیر جهاد و نماینده این شهرستان در مجلس وسیع ترین گلخانه در استان و حتی جنوب کشور را با مساحت حداقل هزار هکتار ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: همچنین صنایع تبدیلی در کنار این گلخانه برای اشتغال بیشتر افراد شهرستان پیش بینی خواهد شد.
 اختصاص 2 هزار سهمیه اشتغال فرش های دستباف به زنان خانه دار این شهرستان موضوع دیگری بود که نماینده عالی دولت در استان فارس در راستای تامین اشتغال در این شهرستان به آن اشاره کرد. 
 ایمانیه ادامه داد: استفاده از تسهیلات دولتی برای گسترش باغ زیتون 700 هکتاری در شهرستان زرین دشت و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار این باغ راهکار دیگری برای تامین اشتغال این شهرستان است.
 استاندار فارس در بازدید از کارخانه تولید مینی لودر تارا گستر در روستای گلوگاه با ابراز خرسندی از توانمندی مردم این شهرستان در بخش تولید مینی لودر گفت: صاحب این کارخانه درخواست داشتند با تامین تسهیلاتی 20 میلیارد تومانی این کارخانه را توسعه دهند.
 وی همچنین به تولید موتور مینی لودر در این کارخانه اشاره کرد و افزود: کارخانه‌ای که می تواند با توسعه ظرفیت اشتغال هزار نفری ایجاد کند در راستای اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارد و مورد حمایت مدیریت ارشد استان خواهد بود.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز