معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس:

برگزاری جشنواره گلستان خوانی در مدارس ابتدایی استان

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۰:۳۳:۰۵
کد خبر: ۳۳۸۲۵۱
برگزاری جشنواره گلستان خوانی در مدارس ابتدایی استان
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان فارس گفت: در سال تحصیلی جاری ،جشنواره گلستان خوانی در مدارس ابتدایی فراس برگزار می شود.

به گزارش  خبرنگار برنا ازفارس،علی عسکر جمشیدی با اعلام این خبر گفت: در سال تحصیلی 95- 94برنامه گلستان خوانی ، با هدف آشنایی دانش آموزان  پایه های چهارم ،پنجم و ششم ابتدایی با گنجینه هزار ساله ادبیات فارسی اجرا می گردد.

وی گفت:با توجه به جایگاه ویژه سعدی شیرازی در تاریخ ادبیات فارسی ونقش برجسته او در فرهنگ وادب ایران اسلامی  و همچنین تاثیر گزاری کلام این شخصیت جهانی ، شناختن وشناساندن ویژگی های شخصیت او به عنوان یک میراث گرانقدر فرهنگی ضروری است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس تقویت درس زبان فارسی ،ایجاد انگیزه در کلاس درس،تقویت قدرت حافظه ،یادگیری بلند مدت دانش آموزان،افزایش دامنه لغات در درس ادبیات فارسی و یادگیری و فهم عمیق تر سایر کتب درسی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

جمشیدی افزود:  کوشش می شود تا دانش آموزان در یک دوره سه ساله حداقل 18 حکایت از گلستان سعدی را از حفظ خوانده و تفسیر نمایند.

وی بیان کرد : این جشنواره در 2مرحله آموزشگاه و اداره به اجرا گذاشته می شود که پس از داوری آثار ،کار دانش آموزان برتر به اداره کل ارسال می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: همایش سراسری بزرگداشت استاد سخن سعدی شیرازی ، در اوایل اردیبهشت ماه  سال 95 وبه میزبانی آموزشگاه غیردولتی احسان برگزار می گردد  که در این همایش  آثار منتخب  استانی از مجموع آثار ارسالی ادارت آموزش و پرورش سراسر استان  معرفی می گردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز