هشدار پلیس فتا فارس برای مسافران نوروزی

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۴۵:۴۱
کد خبر: ۳۸۴۰۵۶
هشدار پلیس فتا فارس برای مسافران نوروزی
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مسافران نوروزی که از کافی نت ها برای کارهای اینترنتی خود بهره می برند مراقب باشند تا در دام کی لاگرهای سخت افزاری و نرم افزاری گرفتار نشوند.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با اشاره به امنیت اطلاعات در هنگام اتصال به اینترنت اظهارداشت: تجهیزات الکترونیکی که از طریق وای فای باز و رایگان ارائه شده در مکان های عمومی به اینترنت متصل می شوند به علت نبود رمزهای عبور مناسب و جداگانه، فاقد امنیت لازم برای انجام کارهای مهم و ضروری است.
وی با بیان اینکه برخی مسافران نوروزی نیز برای انجام عملیات بانکی به کافی نت ها مراجعه می کنند، افزود: مسافران نوروزی که از کافی نت ها برای کارهای اینترنتی خود بهره می برند مراقب باشند تا در دام کی لاگرهای سخت افزاری و نرم افزاری گرفتار نشوند.
رئیس پلیس فتا استان فارس یکی از مهمترین راه های سرقت اطلاعات را از طریق کی لاگر ها دانست و گفت: کیلاگر ها ابزاری جاسوسی هستند که برای سرقت اطلاعات وارد شده از طریق کیبورد به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری طراحی شده اند.
سرهنگ حسینی ادامه داد: نوع سخت افزاری به عنوان رابطی بین کیس و کیبورد قرار می گیرد و تمامی اطلاعاتی که از طریق کیبورد وارد می شود را در حافظه خود ذخیره می کند.
وی گفت: در هنگام مراجعه به کافی نت حتما سیستمی را که استفاده می کنید مراقب باشید سخت افزارهای کی لاگر نصب نشده باشد در این مورد می توانید با بررسی وضعیت دریافت و ارسال اطلاعات سیستم مطمئن گردید که کیلاگر نرم افزاری روی سیستم نصب نشده باشد.
رئیس پلیس فتا استان فارس تاکیدکرد: مسافران نوروزی هنگام تبادل اطلاعات مالی و مهم خود در کافی نت ها حتما از صفحه کلیدهای مجازی استفاده نمایند و رمزهای بانکی خود را با این صفحات وارد کنند یا در فایل دیگری تایپ کرده و سپس کپی نمایند.
سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: مسافران نوروزی همچنین لازم است دقت کنند تنظیمات مرورگرها در خصوص ذخیره نام و حساب کاربری و رمزهای ورودی را غیر فعال کنند.
وی با بیان اینکه بایدزمان و مکان مراجعه به کافی نت ها را در طول سفر یادداشت کرد، گفت: این امر می تواند در صورت وقوع جرمی یا هک حساب های کاربری شما پلیس را کمک نمائید تا محل سرقت اطلاعات شما را راحت تر پیدا می کنند، لذا در طول مسافرت به هر کافی نتی که مراجعه می کنید آدرس و زمان آن رایادداشت کنید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز