"سید آهنگ کوثر"مردی که فراموش نمی شود/بزرگداشت حامی همیشگی طبیعت

۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - ۰۷:۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۰۹۳۷۱
سید آهنگ کوثرمردی که فراموش نمی شود/بزرگداشت حامی همیشگی طبیعت
دکتر"سیدآهنگ کوثر" حامی همیشگی طبیعت ،مردی که فراموش نمی شود ، روز گذشته وارد سن80سالگی شد و به همین منظور بزرگداشتی از طرف دوستداران استاد برگزارگردید.
به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، در مراسم بزرگداشت دکتر سید اهنگ کوثر پدر آبخوان داری که در سالن مرکز  تحقیقات کشاورزی بعثت شیراز برگزار شد،مهندس درویش معاون آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست از تهران و شورای شهر ، دکتر ولوی مدیر کل محیط زیست فارس،  دکترقاسمی رییس جهاد کشاورزی استان و اعضاء تشکل های زیستی استان حضور داشتند.
 سخنرانان این مراسم  ضمن ابراز ارادت و علاقه  به دکتر کوثر ،ازاین چهره ی علمی و شاسته کشور و جهان تقدیر کردند.
همزمان با آیین بزرگداشت ، یکی از اعضای شورای شهرشیراز از دادگاهی کردن دکتر آهنگ توسط شورای شهر به دلیل اعتراض این استاد دانشگاه به ساخت سد تنگ سرخ ابرازپشیمانی کرد و پذیرفت که حق با دکتر کوثربوده و نباید آن همه فشار برای ساخت سدی ویرانگر و خطرناک به نام تنگ سرخ اعمال می کردند.
دکترکوثر
در این مراسم پیشنهاد شد جایزه ای تحت عنوان جایزه ی کوثر هرسال به افرادی که اقدامی موثر در زمینه حفظ منابع آبی انجام دهند تعلق گیرد و درکنار آن خاطرات افراد مختلف  در این زمینه ،جمع آوری و در قالب کتابی چاپ و منتشر شود.  
دکتر آهنگ کوثر دراین آیین گفت: اگر می دانستم که چنین دوستان پرشمار و عزیزی دارم، زودتر ۸۰ ساله می شدم.
 دکتر درویش در این خصوص عنوان کرد:   دکتر آهنگ کوثر همواره با عدد و رقم گوشزد کرده که ما با حدود یکصدم هزینه ای که می کوشیم آب را در روی زمین به مدد ساخت جرثومه های سیمان اندود پهن پیکر و گران قیمتی به نام "سد" ذخیره کنیم؛ می توانیم این کار را به کمک آبخوانداری در زیر زمین انجام داده و هدررفت کمتری را هم سبب شویم.
نظر شما