رئیس پلیس راهور فارس:

تجمع وانت بارها در حاشیه راه ها پیامدهای منفی دارد

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۷:۳۹:۴۲
کد خبر: ۴۲۸۱۸۶
تجمع وانت بارها  در حاشیه راه ها پیامدهای منفی  دارد
رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: تجمع وانت بارها جهت فروش بار در حاشیه راه ها پیامدهای منفی به همراه دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "مصطفی عباسی" اظهارداشت: توقف وانت بارها در در حاشیه خیابان ها برای خرید و فروش کالا موجب تجمع اشخاص و سایر وسایل نقلیه در محل و انحراف دید و کاهش توجه رانندگان از رانندگی می شود.
وی ادامه داد: این موضوع وقوع تصادفات را به دنبال دارد که در جامعه شهرنشینی این پدیده باعث اخلال درنظم و کندی رفت و آمد و نارضایتی شهروندان می شود که پیامدهای منفی زیادی به دنبال دارد.
رئیس پلیس راهور استان فارس بیان کرد: به خاطر رفاه حال عموم مردم و رعایت حقوق شهروندی و سهولت در تردد و جلوگیری ازتصادفات و برقراری امنیت عبورو مرور عابرین پیاده وکاهش هزینه ها در این راستا در سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل پلیس راهور باهماهنگی مراجع محترم قضایی علاوه بر اعمال قانون این گونه وسائل نقلیه را به پارکینگ منتقل می کند.
سرهنگ عباسی در خصوص پیامدها توقف وانت بارها در در حاشیه خیابان ها گفت: خودروهایی که در سطح خیابان و یا در حاشیه راه ها مبادرت به فروش کالا می نمایند درواقع تجاوز به حقوق شهروندی محسوب می شود.
وی افزود: کاهش سرعت و تغییر مسیر ناگهانی (هنگامی که راننده قیمت اجناس که پایین تراز قیمت بازار است می بیند) و نیز پارک های دوبل و بعضا توقف در وسط خیابان که باعث ایجاد محدودیت دید و تاثیر در رویت رانندگان نسبت به عبورعابران و... می شود که در نهایت این موارد منجر به تصادف و برخورد خودروها با عابران پیاده می شود از دیگر پیامدهای این موضوع است.
رئیس پلیس راهور استان گفت: برابر ماده 159آیین نامه راهور هرگونه توقف کوتاه یا طولانی وسایل نقلیه در خط های عبور یا مسیر وسایل نقلیه و پیادگان و همچنین توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه ها برای عرضه و خرید و فروش کالا که موجب تجمع اشخاص و یا وسایل نقلیه در محل یا انحراف دید و یا کاهش توجه رانندگان از رانندگی و احتمال وقوع تصادف شود ممنوع است.
سرهنگ عباسی ‌خاطرنشان کرد: رانندگان وسایل نقلیه در صورت توقف اضطراری که امکان انتقال وسیله به بیرون خط ویا مسیر عبوری وجود نداشته باشد، موظفند با نصب علایم از فاصله 70 متری رانندگان وسایل نقلیه دیگر و پیادگان راه آگاه کنند.
وی گفت: می توان با تهیه مکانی مناسب برای ایجاد بازارچه میوه و تره بار برای اینگونه مشاغل، ضمن ساماندهی، فضای مناسب را برای آنها در بیرون شهر توام با ایجاد راه دسترسی ایمن ایجاد کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز