سردیس دو شهید تامین اجتماعی فارس رونمایی شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۳:۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۲۸۵۵۷
سردیس دو شهید تامین اجتماعی فارس رونمایی شد
همزمان با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی در مراسمی با حضور نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولان اداره کل تامین اجتماعی استان فارس و جمعی از کارکنان، از سردیس دو شهید گرانقدر این اداره رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس ، مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس در این آیین در سخنانی با اشاره به وجود بیش از 400 نیرو از خانواده شهدا در این اداره، گفت: وجود این تعداد از خانواده های شهدا برای ما مایه افتخار و مباهات است.
عبدالکریم نباتی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به خدمات گسترده‌ای که انجام می‌دهد یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نمی‌کند.
وی افزود: با توجه به تصویب قانون‌های پی‌درپی در دولت‌های مختلف که این سازمان را مکلف به اجرا می‌کردند، مطالبات ما از دولت بالا رفته و بالغ‌بر 100 هزار میلیارد تومان در سطح کشور مطالبات داریم و دولت تاکنون اقدامی برای پرداخت آن انجام نداده است.
نباتی ادامه داد: خواهش ما این است که با یاری مجلس، از تصویب قوانین بدون در نظر گرفتن بار مالی آن، پرهیز و اگر بنا شد قانونی تصویب شود که تأمین اجتماعی مکلف به اجرا باشد بار مالی آن در نظر گرفته‌شده و سالانه مبلغی از بدهی دولت به سازمان تسویه شود.
وی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در کشور بیش از 50 درصد افراد را زیرپوشش قرار داده و در حوزه اجتماعی، درمان و اقتصادی فعالیت‌های متعددی توسط این مجموعه انجام می‌شود.
به گفته وی، 46 درصد جمعیت استان فارس قریب به دو میلیون و 80 هزار نفر زیرپوشش تأمین اجتماعی و 123 هزار نفر در این استان مستمری‌بگیر هستند و ماهیانه 152 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.
نباتی با بیان این‌که در فارس 8 هزار و 873 نفر قریب به هشت میلیارد تومان ماهانه مقرری دریافت می‌کنند، ابراز داشت: مطالبات ما در استان فارس بالغ‌بر 440 میلیارد تومان است و 20 میلیارد تومان آن در بخش دولتی و 70 میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی است و 350 میلیارد تومان در بخش اصناف و شرکت‌های بخش خصوصی است.
وی با اشاره به حضور 31 هزار و 700 قالیباف در استان فارس یادآور شد: از جمله بیمه‌شده‌های مشمول معافیت کار که ناشی از همان قوانین ادوار مختلف است قالیبافان هستند که با پرداخت هفت درصد از حق بیمه توسط خود فرد بیمه‌شده و مابقی هفت درصد را باید دولت بپردازد.
نباتی به بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب و معافیت از جرائم اشاره کرد و افزود: 76 هزار کارفرمای ما درگذشته به‌صورت حضوری لیست دریافت می‌کردند که اکنون 95 درصد به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و علاوه بر آن پرونده بیمه‌شدگان که فضای فیزیکی زیادی اشغال کرده نیز الکترونیک خواهد شد.
در پایان این مراسم از سردیس شهید علی اصغر امام دوست و شهید غلامحسین بدر، دو تن از شهدای تأمین اجتماعی فارس رونمایی شد.
نظر شما