دادستان عمومی و انقلاب شیراز:

اقدامات فرهنگی و حرفه آموزی درسطح زندانهای استان ستودنی است

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۶:۰۶:۵۹
کد خبر: ۴۲۸۶۹۱
اقدامات فرهنگی و حرفه آموزی درسطح زندانهای استان ستودنی است
دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت:اقدامات فرهنگی، بهسازی محیطی و حرفه آموزی درسطح زندانهای استان فارس ستودنی است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، علی صالحی  در آیین معارفه قاضی جدید ناظر زندان های شیراز با تأکید بر حفظ سرمایه انسانی در دستگاه قضایی اظهارداشت: لازم است به همکاران در مجموعه توجه بیشتری داشته  باشیم و اجازه ندهیم به خاطر عدم مراقبت، همکاران ما دچار لغزش شوند.
وی با اشاره به دیدار اخیر مسوولان عالی قضایی با رهبر معظم انقلاب و تأکید معظم له بر جلوگیری از فساد و لغزش گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با قضات بر چند نکته مهم از جمله سلامت درون دستگاه قضایی تأکید ویژه داشتند که به واسطه سلامت درون دستگاه، اعتماد مردم حاصل می شود .
 دادستان عمومی و انقلاب شیرازهمچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زندان ها گفت: اقدامات فرهنگی٬ بازسازی و بهسازی و حرفه‌آموزی درسطح زندانه ای استان ستودنی و در راستای حل مشکلات زندانیان و کاهش تألمات روحی و روانی آنان است. 
صالحی بر تعامل بیشتر بین مجموعه قضایی و زندان ها تأکید و تصریح کرد: انتظار دادسرا از قضات ناظر بر زندان‌ها این است که به صورت چهره به چهره با زندانیان و خانواده های آنان ملاقات داشته باشند و به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا زمینه رفع مشکلات آنان فراهم شود.
 وی همچنین با تأکید بر ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندانها گفت: زندان محل نگهداری افرادی است که آرامش جامعه را بر هم می زنند. لذا باید تلاش کنیم تا زندانیان جرایم کم اهمیت که استحقاق مرخصی٬ مرخصی پایان حبس٬ تأسیسات حقوقی٬ آزادی مشروط٬ عفو و حمایت مالی از طریق ستاد دیه را دارند؛ شناسایی و زمینه رفع مشکلات آنان فراهم شود. 
مدیرکل زندانهای فارس درادامه عنوان کرد:امروزه کمبود فضای فیزیکی، بالا بودن جمعیت کیفری در زندان ها یکی از مشکلات عمده زندان ها است و حضور فعال قضات ناظر زندان ها در مجموعه زندان می تواند کمک بسیار زیادی بر مجموعه زندان ها در مرکز استان باشد.
 سید حشمت الله حیات الغیب  تأکید کرد: بیش از ۷۰درصد از زندانیان در زندان های شیراز نگهداری می شوند که حضور موثر قضات در زندان ها می تواند نقش بی بدیلی در بهبود شرایط زندان و زندانی داشته باشد.
وی اظهار داشت: قطعا در سایه همکاری و تعامل است که می توانیم به اهداف مشترک سازمانی دست یافت و در قانون مجازات اسلامی در رابطه با حبس زدائی، تاسیسات قضایی از قبیل تعویق صدور حکم، تخفیف مجازات و معافیت، نظام نیمه آزادی، اشتغال و حرفه آموزی پیش بینی شده است که قاضی ناظر در این خصوص می تواند نقش اساسی در کاهش جمعیت کیفری زندان ها داشته باشد.
مدیرکل زندان های فارس افزود: پیگیری اعلام نظر درباره زندانیان واجد شرایط عفو، آزادی مطابق قوانین و مقررات و اعطای مرخصی به محکومان واجد شرایط برابر قوانین اتخاذ تصمیم درباره محکومین و افراد سالمند و مبتلایان به بیماریها صعب العلاج و سایر محکومین نیازمند به مراقبت اعمال که در ماده ۹۰ قانون مجازات اسلامی در خصوص آزادی زندانیان واجدالشرایط پشتکار قاضی ناظر بر زندان ها را می طلبد.
حیات الغیب تصریح کرد: بیشتر خواسته زندانیان، داشتن ملاقات با قاضی ناظر است که از قاضی ناظر زندان تقاضا داریم حتی‌المکان سعی شود ملاقات چهره به چهره با زندانیان انجام که این ملاقات‌ها در روحیه زندانیان از بُعد روحی و روانی موثر است.
وی در پایان از زحمات چندین ساله  محمدی قدردانی و تشکر کرد و برای این قاضی ارزنده آرزوی توفیق و موفقیت کرد وگفت: امیدواریم حضور آقای فرهادی قاضی جدید ناظر بر زندان‌های شیراز بتواند منشاء خدمات خوبی در مجموعه زندان ها باشد و از همکاران خودم تقاضا دارم ایشان را در انجام کارها یاری کنند.
در ادامه جمشید فرهادی قاضی جدید ناظر زندان‌ها و معاون دادستان در امور زندان‌های شیراز مطالبی پیرامون زندان٬ هدف تنبه٬ بازدارندگی٬ اصلاح و تربیت زندان٬ گرایش قضات به سمت مجازت‌های جایگزین حبس و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه بیان کرد.
با حضور دادستان عمومی و انقلاب شیراز، مدیرکل و معاونین زندان‌های فارس از زحمات ابراهیم محمدی قاضی پیشین ناظر زندان‌های شیراز که بیش از یک دهه این مسئولیت را برعهده داشت قدردانی شد و جمشید فرهادی به عنوان معاون دادستان در امور زندان‌ها و قاضی جدید ناظر بر زندان‌های شیراز و معرفی شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز