معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس:

حضور هنرجویان کاردانش فارس در ۲۵ رشته مسابقات کشوری

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۷:۲۵:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۸۹۰
حضور هنرجویان کاردانش فارس در ۲۵ رشته مسابقات کشوری
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ، از حضور هنرجوی هنرستان های کاردانش فارس در 25 رشته مسابقات عملی مرحله کشوری در مشهد مقدس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، دکتر ناصر قجری اظهارداشت:مرحله  نهایی مسابقات عملی هنرستان های کاردانش سراسر کشور ، در 30 رشته  و با حضور دانش آموزان منتخب سراسر کشور، 22 و 23 تیر ماه سال جاری  در مشهد مقدس برگزار خواهد شد ، که از استان فارس نیز 25 هنرجو  ،در 25 رشته حضور خواهند داشت.
وی گفت: در مرحله استانی این مسابقات، یک هزار و 120  هنر جور از هنرستان های کاردانش  سراسر فارس شرکت داشتند  که از این تعداد  250  تن به مرحله استانی راه یافتند .
قجری افزود: از بین منتخبین مرحله  استانی مسابقات کاردانش نیز  141 تن از هنرجویان فارس موفق به راهیابی به  مرحله تئوری کشوری شدند که از این تعداد ، 25 هنرجو در 25 رشته  مجوز حضور در مرحله عملی کشوری را به دست آوردند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه " استان فارس در سال گذشته ، در این مرحله از مسابقات  18 نماینده داشت"افزود: در سال جاری با رشدی نزدیک به 24 درصد ، نسبت به سال قبل ، شاهد حضور تعداد بیشتری از دانش آموزان فارس در مسابقات  عملی کشوری هستیم .
قجری با تاکید بر اینکه " مسابقات عملی کاردانش یک شاخص  مهم برای  ارزیابی سطح پیشرفت در حوزه کار دانش است" افزود :هدف از برگزاری این مسابقات ، ارتقاء کیفیت آموزشی و تقویت شاخه های کاردانش و فنی و  حرفه ای و  رشد فرهنگ آموزش در کشور است.
 وی بیان کرد: بدین وسیله که  زمینه تغییر نگاه جامعه به  شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای و  هدایت بیشتر دانش آموزان به این رشته ها فراهم خواهد شد .
نظر شما