برپایی جشن هنر و معماری فرهنگیان در حوزه ی هنری فارس

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۵۷:۳۰
کد خبر: ۴۳۰۰۸۱
برپایی جشن هنر و معماری فرهنگیان در حوزه ی هنری فارس
نخستین جشنواره "هنر و معماری" دبیران، هنرآموزان و مدرسین هنر آموزش و پرورش در نگارخانه ی حوزه ی هنری فارس برگزار می شو
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس،  معاون فرهنگی حوزه ی هنری فارس اظهارداشت: این برنامه که به همت معاونت آموزش متوسطه سازمان اموزش و پرورش فارس و همراهی حوزه ی هنری استان برگزار می شود، آثاری از  دبیران، هنرآموزان و مدرسین هنر آموزش و پرورش استان از 22 تا 30 تیرماه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد داشت.
مهدی پارسایی با اشاره به تاکید رییس حوزه ی هنری استان مبنی بر نیاز فارس به مدیریت واحد فرهنگی و پرهیز از موازی کاری گفت: قطعا این حرکت می تواند نقطه آغاز همکاری مشترک حوزه ی هنری و سازمان آموزش و پرورش در عرصه ی هنر باشد چرا که محیط آموزشی جایگاهی است که آینده مملکت در ان رقم می خورد و تنها در صورتی می توان به تحول در نسل بعد امیدوار بود که در آموزش و پرورش ما نگاه تحول افرین وجود داشته باشد.
وی افزود: این برنامه و حرکت هایی از این دست در راستای یک برنامه عملیاتی از پیش تعیین شده در حوزه ی هنری برگزار می شود و آن پرورش استعدادهای هنری و آینده سازی در عرصه ی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است، چرا که اگر ما بتوانیم مفهوم هنر والای انقلاب اسلامی را در سطح مدرسان و اساتید هنر در آموزش و پرورش نهادینه کنیم این مفهوم به صورت بهینه به نسل های بعد منتقل می گردد.
 
 دبیر اجرایی این جشنواره نیز  با اشاره به تشکیل کارگروه هنر در معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت موجود گفت: در جلساتی که پیرو تشکیل این کارگروه انجام شد برنامه هایی به تصویب رسید که این جشنواره یکی از آن برنامه هاست.
 
گلشن اسماعیل قربانی افزود: شناسایی نیروهای خلاق و متخصص در مناطق مختلف استان از جمله اهداف این جشنواره است تا با توجه به داشته های موجود بتوانیم برای ضعف های احتمالی نیز تمهیدات لازم را بیندیشیم.همچنین امیدواریم این برنامه به فرهنگ سازی در جامعه و آشنایی خانواده ها با رشته های هنری و راغب شدن آنان به تحصیل فرزندانشان در عرصه ی هنر منجر شود.
 
وی گفت: با توجه به گستردگی فعالیت ها و محدودیت های موجود آثار حاضر را از رشته های نقاشی طراحی نگارگری تذهیب تصویرسازی گرافیک صنایع دستی و معماری برگزیده ایم و برانیم آثار به گونه ای به نمایش دراید که هم بتوانیم جوابگوی افرادی باشیم که تخصص چندانی ندارند و هم پاسخگوی مخاطبین صددرصد حرفه ای و تخصصی باشیم.
 
 نمایشگاه آثار این جشنواره از 22تا30تیرماه جاری در نگارخانه ی حوزه ی هنری فارس واقع در چهارراه خیرات نرسیده به سینما شیراز جنب بانک ملی آماده بازدید علاقه مندان است
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز