استاندار فارس:

مشکلات خیرین مسکن ساز را پیگیری خواهیم کرد

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۸:۵۶:۰۱
کد خبر: ۴۴۶۲۷۴
مشکلات خیرین مسکن ساز را پیگیری خواهیم کرد
استاندار فارس گفت: خیرین مسکن ساز به خوبی در ساخت مسکن محرومین وارد شده اند و ما درکنار آنها خواهیم بود و مشکلاتشان را پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سید محمد علی افشانی، در مراسم افتتاح همزمان  308 واحد مسکن محرومین و خیرین که با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد اظهار داشت: بدون هیچ تعارفی زمانی که نام خیرین را می شنوم احساس عمیق قلبی به آنها پیدا می کنم چرا که آنها انسان های پاک نیت، پاک کردار و دارای احساس مسئولیت اجتماعی هستند.
وی افزود: کسانی که کار خیر انجام می دهند باید بدانند که عنایت الهی شامل حالشان شده و به فرموده حضرت علی (ع) انسان مالک آن بخش از دارایی های خود می باشد که وقف نموده است.
استاندار فارس ادامه داد: ما نیز به نوبه خود قدردان زحمات خیرین هستیم و همیشه در کنار آنها خواهیم بود.
 افشانی گفت: در خصوص واگذاری زمین در شهرهای جدید، بنیاد مسکن با مدیر عامل شهرهای جدید کشور رایزنی خواهد نمود و در استان نیز ما پیگیری تامین زمین در شهرها و روستاهای مختلف استان را وظیفه خود می دانیم و انجام خواهیم داد.
وی افزود: ما در کنار خیرین خواهیم بود و انجمن خیرین مسکن ساز فارس نه تنها تعطیل نخواهد شد بلکه در آینده  شکوفاتر شده و توسعه خواهد یافت.
استاندار فارس ضمن تقدیر از مدیران، طراحان، ناظران و همه کسانی که در ساخت این پروژه ها نقش داشته اند ابراز داشت: امید است این منازل برای صاحبانشان مبارک و میمون باشد و بی شک آنها نیز قدردان تلاش ها و زحمات مجموعه دست اندرکاران خواهند بود.
افشانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از مهم ترین و اثرگذارترین نهادهای انقلاب دانست و افزود: سرپناه جزء اولین نیازهای آدمی می باشد و انسان تا زمانیکه سرپناه نداشته باشد آسایش و آرامش نخواهد داشت و خوشبختانه بنیاد مسکن کشور و استان در این زمینه توفیقات خوبی را داشته اند.
وی عمده فعالیت بنیاد مسکن را در روستاها دانست و اظهار داشت: روستائیان و عشایر مولد و تولید کننده و حاکمان بلامنازع طبیعت هستند و باید امروز تدبیر داشته باشیم تا از وقوع بحران مهاجرت روستایی و حاشیه نشینی شهرها در آینده جلوگیری نمائیم.  
استاندار فارس ادامه داد: امروز خشکسالی های متوالی که به یک بحران برای استان تبدیل شده و همچنین کمبود اشتغال در روستاها زمینه مهاجرت روستائیان به شهرها خصوصاً حاشیه شهر مذهبی، تاریخی، تمدنی و ادبی شیراز را فراهم کرده است از این رو توجه کردن به جامعه روستایی یک وظیفه است.
افشانی گفت: تامین زیر ساخت های لازم برای ساخت سرپناه اعم از آب، برق، گاز و تلفن در روستاها مهم بوده اما مهم تر از آن ایجاد اشتغال متناسب با مزیت ها و آموزش هایی که روستائیان در طول تاریخ دیده اند می باشد.
وی با اشاره به کاهش قیمت نفت و کمبود منابع مالی دولت اظهار داشت: با وجود این کمبودها، در سال گذشته عملیات اجرایی آبرسانی به هزار و پنجاه روستا در استان فارس با دستور دکتر جهانگیری از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد و در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به استان نیز وزارت نیرو متعد گردید تا عملیات آبرسانی به 350 روستای فارس را تا پایان سال تکمیل و تحویل نماید که تاکنون این طرح ها 40 درصد پیشرفت فیزیکی را دارا می باشند.
استاندار فارس اولین گازرسانی روستایی در ایران را مربوط به سال 1344 دانست و افزود: از سال44 تا سال 92 تعداد 604 روستا در استان فارس گاز رسانی شده بود که این رقم تا کنون به هزار و 170 روستا رسیده است و نشان دهنده این است که در طول سه سال گذشته معادل کل تاریخ گازرسانی روستایی استان فارس عملیات گازرسانی انجام شده است.
افشانی تامین اعتبار سیستم آبیاری نوین برای 30 هزار هکتار از اراضی استان فارس را یکی دیگر از دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور به فارس دانست و افزود: تامین این میزان اعتبار معادل 14 درصد از تعهدات دولت در سال جاری و بیش از دو برابر سهم استان فارس می باشد که نقش بسزایی در کاهش مصرف آب و بالا بردن بهره وری خواهد داشت.
وی گفت: باید به مردم یاد بدهیم که مشکلاتشان را خود آنها حل کنند و در این زمینه اصحاب رسانه باید ورود کنند و به مردم بگویند که در مواجه با یک مسئول، نامه و درخواست شخصی تحویل او ندهند بلکه برای رسیدن به نان و سرپناه و هر آنچه که نیاز دارند باید خود تلاش و کوشش نمایند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز