معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس:

توسعه گردشگری روستایی در گرو احیای بوم گردی است

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۸:۲۵:۱۱
کد خبر: ۴۸۳۱۳۸
توسعه گردشگری روستایی در گرو احیای بوم گردی است
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس توسعه گردشگری روستایی را در گرو احیای بوم گردی دانست و گفت: احداث اقامتگاههای بوم گردی یکی از جلوه های بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، مهندس شاپور رستمی با تأکید بر نقش اقامتگاه‌های بومگردی در حفظ میراث فرهنگی، افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی در محیط‌های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ضوابط محیط زیستی و سازگاری با معماری و سیمای منطقه احداث می‌شود و ضمن تعامل با جامعه محلی زمینه حضور طبیعت گردان را باکیفیتی قابل‌قبول در محیط‌های طبیعی فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: در راستای توسعه این اماکن، باید جلسه توجیهی و آموزشی اقامتگاه‌های بوم گردی با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط با حضور جوامع محلی برگزار شود تا بتوان بهترین استفاده را از این‌چنین ظرفیت‌هایی برد.
 معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ادامه داد: گردشگری فرهنگی و روستایی از شاخه‌های مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی است و اماکن اقامتی محلی با نشان دادن سبک زندگی، معماری و غذاهای خوش‌طعم بومی نقش مهمی در جذب این نوع گردشگران دارند.
رستمی تاکید کرد: میزان طرح های گردشگری قابل اجرا در روستاها در قالب اقامتگاههای بوم گردی و سایر موارد تا مبلغ 150 هزار میلیارد ریال اجرایی شود و ظرف مدت 45 روز گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده، باید در اختیار معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس قرار گیرد.
وی یکی از جلوه های بارز تحقق اقتصاد مقاومتی را اجرای طرحهای گردشگری در روستاها و عشایر  و ایجاد اقامتگاههای بوم گردی دانست و افزود: توسعه و رونق گردشگری روستایی و عشایری با احیای اماکن اقامتی طبیعی و بوم گردی محقق می شود.
نظر شما