معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس:

مهمترین رکن جهت تحقق توسعه پایدار گردشگری، آموزش است

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۷:۵۸:۵۹
کد خبر: ۴۹۲۵۹۵
مهمترین رکن جهت تحقق توسعه پایدار گردشگری، آموزش است
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با اشاره به اینکه آموزش مهمترین رکن برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری است، افزود: آموزش در حوزه گردشگری باید ارتقا محور باشد و با هدف کارایی موثر بر عملکرد اجرایی انجام شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس شاپور رستمی؛ معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: توسعه پایدار گردشگری همانند دیگر مفاهیم گردشگری دارای اصول و مفاهیم مخصوص به خود است که باید آموزش داده شود.
وی آشنایی و کسب دانش مرتبط با حوزه های گردشگری را برای مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: برگزاری دوره های مختلف آموزشی گردشگری باید با هدف و مبنای کیفیت بخشی و  ارتقای سازمانی صورت گیرد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با توجه به جایگاه صنایع دستی به‌عنوان دومین عامل رشد و توسعه تولید ناخالص ملی و نیز در کنار صنعت گردشگری به عنوان مهم‌ترین منبع رشد اقتصاد جهانی ابراز داشت:  استان فارس  با پیشینه بسیار کهن و گنجینه‌های فرهنگی بسیار می تواند جایگاه نخست را در کشور به خود اختصاص دهد.
رستمی  در بخش دوم سخنان خود در خصوص تقسیم بندی نقاط گردشگری استان به چهار حوزه شمالی، جنوبی، شرقی و غربی ابراز داشت: اولویت های گردشگری در سرتاسر استان باید بر مبنای ظرفیت ها، پتانسیل های هر حوزه گردشگری صورت گیرد.
وی توجه به مقوله گردشگری داخلی را مهم و حیاتی دانست و ادامه داد: گردشگری داخلی زمینه ساز توسعه گردشگری خارجی را فراهم می کند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تقویت دفاتر خدمات مسافرتی و  بین راهی را گام مثبتی در جهت توسعه گردشگری داخلی دانست و افزود: دفاتر خدمات گردشگری برای برگزاری تورهای داخلی با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب حوزه فعالیت خود را به نجو مطلوبی معرفی نمایند.
رستمی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تنهایی مسئول و متولی رشد و توسعه گردشگری نیست بلکه  توسعه گردشگری در استان  نیازمند عزم و اراده جمعی و همگانی است.
وی در پایان از برگزاری جشنواره سفره ایرانی از 25 تا 27 آذرماه در شیراز خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف معرفی فرهنگ ‌ها و آداب و رسوم استان‌ های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان به همت شهرداری شیراز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در محل باغ ملی شیراز برگزار خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز