جشنوار سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری درشیراز آغاز شد / رونمایی از کتاب

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۸:۰۵:۳۱
کد خبر: ۴۹۴۳۲۴
جشنوار سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری درشیراز آغاز شد / رونمایی از کتاب
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس گفت: درآستانه ولادت نبی اکرم (ص) جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با هدف معرفی غذاهای محلی وسنتی درشیرازبرگزارشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، دکتر مصیب امیری امشب درآئین گشایش این جشنواره درسخنانی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه غذاهای محلی، مسابقه آشپزی، انتخاب واحدهای پذیرایی ومحل های عرضه غذاهای برتر مهم ترین محورهای این جشنواره است.
وی خاطرنشان کرد: نمایش های آئینی، نشست های علمی، نمایشگاه صنایع دستی مورد استفاده درتهیه و عرضه عذا ازدیگر محورهای جشنواره است.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس گفت: این برنامه ۲۵ تا ۲۷ آذرماه با مشارکت استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان در ۸ منطقه کشور برگزار می‌شود که استان فارس منطقه هفتم این جشنواره است.
امیری  با اشاره به اینکه خوارک بخشی از فرهنگ وآئین ایران اسلامی به عنوان یکی از جاذبه های جهانی همواره مورد توجه گردشگران داخلی وخارجی قرارگرفته است، افزود: خلاقیت، نوآوری درصنایع دستی، غذا های محلی، سنتی ودیگر صنایع  در این استان بستر را برای برگزاری چنین جشنواره هایی فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره در ۸ منطقه در سطح ملی با هم رقابت می‌کنند، گفت: در این جشنواره گروه‌های ۱۲ نفره از استان‌ها در قالب ۳۵ غرفه، هنرمندان فارس در ۴۰ غرفه و برخی از سفره‌خانه‌های سنتی در قالب ۱۲ غرفه حضور دارند و هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ‌ها و آداب و رسوم هر استان است و در کنار آن برخی صنایع دستی که در پخت غذا استفاده می‌شود، نیز معرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه جشنواره یادشده در باغ ملی شیراز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری اجرا می‌شود، افزود: از دیگر اهداف این جشنواره معرفی خوراک‌های سنتی به رستوران‌های سنتی و مدرن در سطح شهر شیراز و دیگر شهرها است تا از این طریق تجاری‌سازی خوراک‌های سنتی نیز آغاز شود.
در پایان این مراسم از کتاب گردشگری جامعه بنیاد به نوشته شیما امیری و فرشته فاضل بخششی رونمایی شد. 
سفره ایرانی
جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ، گردشگری» از ۲۷ تا ۳۰ جشنواره در قالب جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس ادامه می‌یابد.

 

نظر شما