توجه به اصول ایمنی در سرویس کولر

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۹:۴۰:۲۲
کد خبر: ۵۶۹۶۷۲
توجه به اصول ایمنی در سرویس کولر
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات توزیع برق شیراز بر لزوم توجه شهروندان به اصول اولیه ایمنی هنگام تعمیر و سرویس لوازم برقی برای ممانعت از وقوع حوادث ناشی از اتصالات برق و برق‌گرفتگی تاکید کرد.
به گزارش خبر گزاری برنا از فارس،  مصطفی رئیسی با اشاره به افزایش گرمای هوا و استفاده شهروندان از لوازم خنک کننده، گفت: در این ایام معمولا شهروندان نسبت به تعمیر و سرویس کولرهای آبی اقدام می‌کنند و متاسفانه بی‌توجهی به اصول اولیه ایمنی گاه زمینه‌ساز بروز خسارت‌های غیرقابل جبرانی نظیر برق‌گرفتگی یا آتش‌سوزی است.
وی به شهروندان توصیه کرد که برای سرویس لوازم برقی خصوصا کولر آبی و سایر لوازم خنک کننده، حتما از تکنسین‌هایی که تخصص و تجربه کافی دارند بهره ببرند. رئیسی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری از برق گرفتگی به هنگام سرویس و راه‌اندازی مجدد کولر آبی، تعویض پوشال‌ها و ... حتما فیوز اصلی برق را قطع کرده و از نبود فاز در کولر با استفاده از فازمتر مطمئن شوند.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: شهروندان قبل از آغاز سرویس کولرآبی حتما مسیر انشعاب برق و سیم کشی را کنترل کرده و از صحت آن مطمئن شوند. او ادامه داد: شهروندان مراقبت کنند که سیم نول به داخل کولر منتقل می‌شود و سیم فاز باید مطابق نقشه سیم کشی برق کولر به داخل کلید رفته و به کمک کابل چهار رشته به ترمینال کولر وصل شود؛ این امر سبب می‌شود هنگامی که کلید کولر خاموش است، برق داخل جعبه تقسیم وجود نداشته باشد.
رئیسی با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام راه‌اندازی و سرویس کولر آبی، حتما سیم ارت منازل را به ترمینال ارت کولر وصل کنند، گفت: بعد از راه‌اندازی کولر از ریختن آب توسط شیلنگ یا پارچ روی پوشال‌ها جدا خودداری کنند چون احتمال خطر برق گرفتگی و یا سوختن الکتروموتور وجود دارد .
وی گفت: شهروندان باید مطلع باشند که در کلیدهای کولر امکان قفل یا قطع موقت جریان برق وجود ندارد؛ با توجه به این موضوع، هرآن ممکن است شخصی اقدام به روشن کردن کولر کند و به این دلیل فردی که در حال سرویس و تعمیر کولر است آسیب خواهد دید.
مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق شیراز با تصریح اینکه برق‌گرفتگی ممکن است موجب مرگ یا قطع عضو و آسیب‌های جدی دیگری شود، گفت: شهروندان توجه داشته باشند که هنگام کار با کولرهای آبی علاوه بر قطع فیوز برق، افراد خانواده را در جریان قرار دهند که کسی کلید روشن کولر را نزند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز