مدیرکل بهزیستی استان فارس خبرداد:

راه‌اندازی ۱۵ مرکز مداخله در بحران های خانواده در شیراز تا پایان امسال

۱۳۹۶/۰۴/۳۰ - ۱۰:۳۰:۴۵
کد خبر: ۵۸۸۹۶۷
راه‌اندازی ۱۵ مرکز مداخله در بحران های خانواده در شیراز تا پایان امسال
مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به فعالیت 6 مرکز مداخله در بحران‌های خانوادگی در سطح استان فارس، گفت: تا پایان امسال 15 مرکز به این مراکز افزوده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سیّد مرتضی موسوی در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید این نهاد به عنوان محور مسئولیت و سلامت اجتماعی معرفی شده است، اظهار داشت:  پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و توانمندی جامعه‌ی هدف و بهره‌مندی از ظرفیت مردم، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مهمترین رویکرد بهزیستی است.
وی به تشریح عملکرد یک سال گذشته این اداره کل پرداخت و افزود: پیشگیری از آسیب‌های معلولیتی با ارائه مشاوره‌های تخصصی به صورت تلفنی و حضوری، آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش‌های ویژه خانواده‌ها به منظور تقویت استحکام خانواده و در پی آن کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، ترویج ازدواج و مداخله در مشکلات خانوادگی از جمله اقدامات مهمی است که توسط اداره کل بهزیستی استان فارس در یک سال گذشته انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به فعالیت 6 مرکز مداخله در بحران‌های خانوادگی در سطح استان فارس، گفت: تا پایان امسال 15 مرکز به این مراکز افزوده می‌شود.
موسوی با بیان اینکه مشاوره در مسائل خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، خودکشی و غیره از جمله مواردی است که توسط مراکز مداخله در بحران‌های خانوادگی و اورژانس اجتماعی 123 ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش در تمامی سطوح به افراد جامعه از مهمترین مواردی است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال و خوداتکایی حلقه تکمیلی در توانمندسازی معلولان است، تصریح کرد: 2 هزار و 939 شغل سال گذشته برای معلولان استان فارس ایجاد شده که نسبت به برنامه کشوری رشد 31 درصدی داشته و استان فارس در این زمینه مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل بهزیستی استان فارس از تعداد زیاد معلولان تحصیلکرده در استان فارس ابراز ناراحتی کرد و گفت: اگر تمام دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون نسبت به جذب 5 درصد از کارکنان خود از جامعه معلولان اقدام می‌کردند تعداد زیادی از معلولان استان شاغل می‌شدند.
موسوی از اداره کل آموزش و پرورش استان فارس به عنوان تنها نهاد استان که حتی بیشتر از ظرفیت پیش‌بینی شده نسبت به جذب معلولان اقدام کرده است تقدیر و تشکر کرد و افزود: دیگر نهادها برخی قوانین را مانع اجرای این قانون می‌دانند در حالی که نسبت به اجرای این قانون بی تفاوت هستند.
مدیرکل بهزیستی استان فارس احداث مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول در استان فارس را از دیگر اقدامات یک سال گذشته این نهاد برشمرد و بیان کرد: 789 خانواده دارای دو معلول در استان فارس شناسایی شدند که دولت متعهد شده تا پایان سال 97 مسکن این افراد را تحویل دهد و در این راستا تفاهم نامه 5 جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، راه و شهرسازی و مجمع خیرین مسکن‌ساز استان منعقد شده است.
موسوی با بیان اینکه تاکنون 111 هزار و 976 معلول در استان فارس شناسایی شدند، عنوان کرد: از این تعداد 19 هزار و 57 نفر مستمری بگیر هستند و 11 هزار و 200 نفر نیز در نوبت دریافت مستمری قرار دارند.
به گفته وی بیشترین آمار معلولان مربوط به معلولان جسمی و حرکتی با 43 هزار و 31 نفر و پس از آن معلولان ذهنی با 24 هزار و 440 نفر و کمترین آمار مربوط به افراد دارای مشکلات صوتی و گفتاری با 600 نفر جمعیت است.
 
نظر شما