مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد:

گسترش صلح و دوستی جوانان کشور‌های اسلامی؛ از اهداف برنامه‌های پایتختی جهان اسلام

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۰:۳۸:۱۰
کد خبر: ۵۸۹۴۹۳
گسترش صلح و دوستی جوانان کشور‌های اسلامی؛ از اهداف برنامه‌های پایتختی جهان اسلام
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: ارائه تصویر شیراز در رخداد‌های بین‌المللی از طریق برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی، بازتاب دادن روح شیراز با خلاقیت جوانان و تأکید بر روح صلح و آیین گفت‌و‌گو و دوستی از اهداف این برنامه‌هاست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، حیدر علی کامیاب در آیین افتتاحیه همایش بازاندیشی امت اسلامی در پرتو ملاصدرا سومین برنامه از برنامه‌های پایتختی جوانان اسلام، برنامه‌های پایتختی جوانان اسلام را در سال ۲۰۱۷ در راستای  معرفی شیراز به عنوان گهواره تمدن ایرانی اسلامی خواند.
وی گفت: ارائه تصویر شیراز در رخداد‌های بین‌المللی از طریق برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی، بازتاب دادن روح شیراز با خلاقیت جوانان و تأکید بر روح صلح و آیین گفت‌و‌گو و دوستی از اهداف این برنامه‌هاست. 
کامیاب گسترش صلح در میان جوانان امت اسلامی را از رویکرد‌های عمده برنامه‌های پایتختی ۲۰۱۷ برشمرد و افزود: شیراز شهر گفت‌و‌گو است که ادیان، زبان‌ها، نژادها و قوم‌ها برای قرن‌ها با صلح در آن زیسته‌اند.
وی افزود: شیراز امیدوار است زمینه ‌را برای توانمندسازی جوانان و صلح و دوستی بیشتر و غلبه بر افراطی‌گری‌ها فراهم کند.
کامیاب در ادامه شیراز را نگین جادویی و شهری تأثیرگذار بر تمدن اسلام و ایران نامید و اعلام کرد: شیراز امروز می‌خواهد شهری از آن آینده باشد. این شهر قسمتی از جهان اسلام است که می‌خواهد با روشی جدید برای ساختن آینده‌ای مطمئن گام بردارد. 
کامیاب هدف از برگزاری نشست متفکران مسلمان آینده در پرتو ملاصدرا را ترویج صلح و گفت‌و‌گو بین جوانان ایران و اسلام عنوان و بیان کرد: در تلاش هستیم با استفاده از تعالیم بزرگان سپهر اندیشه، پیام صلح و دوستی گذشتگان را به جوانان امروز انتقال دهیم و بدون واسطه از تلاش‌های مخرب رسانه‌ای کشور‌های مانع جلوگیری کنیم تا صلح و دوستی را در جهان اسلام گسترش دهیم.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز