رئیس پلیس آگاهی ناجا :

مبارزه با قاچاق کالا یک بحث ملی است

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۲:۴۵:۵۷
کد خبر: ۷۰۷۵۶۴
مبارزه با قاچاق کالا یک بحث ملی است
رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: مبارزه با قاچاق کالا یک بحث ملی است و نباید نگاه به آن جزیره ای و بخشی باشد .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سردار " محمد رضا مقیمی " در جلسه قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق فرماندهی انتظامی استان فارس، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان " سال حمایت از کالای ایرانی"، بیان کرد: مبارزه با کالای قاچاق در نیروی انتظامی به صورت جدی ادامه پیدا می کند.
وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از کالای ایرانی خطاب به همه مردم و مسئولان می باشد و مربوط به فرد خاصی نیست.
رئیس پلیس آگاهی ناجا تأکید کرد: مبارزه با موضوع کالای قاچاق از نخریدن کالای خارجی تا مبارزه بی امان با این موضوع در مرزهای کشور را شامل می شود و همه باید در این خصوص حساس باشند .
سردار مقیمی با اشاره به افزایش کشفیات کالای قاچاق در استان فارس نسبت به سال گذشته، افزود: در مجموع وضعیت آماری کشفیات کالای قاچاق در استان فارس مناسب است.
وی با اشاره به اینکه مبادی ورودی جزء اولویت های اصلی در راستای مبارزه با کالای قاچاق است، تصریح کرد: اهتمام جدی و برنامه ریزی های لازم در راستای مبارزه با کالای قاچاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا مبارزه با کالای قاچاق را از اولویت های اساسی و مهم ناجا دانست و گفت: در این راستا حرکت جهادی و انقلابی در جهت مبارزه با این پدیده شوم مد نظر است.
سردار مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به کشفیات کالای قاچاق در سال 96 اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته نسبت به سال 95 ، 51 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه پرونده های بین 100 تا 500 میلیون تومان با افزایش 39 درصدی روبرو بوده است، افزود: در سال 95 تعداد سه هزار و 23 پرونده و در سال 96 چهار هزار و 190 پرونده قاچاق تشکیل شده است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا پرونده های تشکیل شده بالای 500 میلیون تومان در سال 96 را 857 فقره عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال 95، 50 درصد افزایش داشته است.
در ابتدای این جلسه، فرمانده انتظامی استان فارس ضمن ارائه گزارشی مشروح از اقدامات و عملکرد پلیس استان در راستای مبارزه با کالای قاچاق، بر لزوم تعامل، هم افزایی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن در این موضوع تأکید کرد.
سردار " احمد علی گودرزی" گفت: برای مبارزه اساسی با کالای قاچاق باید ساز و کارها و امکانات لازم فراهم شود و ساختار سازمانی در شهرستان ها پیش بینی گردد.
وی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه و همچنین تجهیز ایست و بازرسی های پلیس در راستای مبارزه با کالای قاچاق تأکید کرد.
نظر شما