رئیس پلیس فتا استان:

افزایش ۳۵ درصدی کشفیات جرایم فضای مجازی در فارس

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۱۱:۰۶:۱۲
کد خبر: ۷۰۸۲۴۰
افزایش ۳۵ درصدی کشفیات جرایم فضای مجازی در فارس
رئیس پلیس فتا استان گفت: طی سال جاری کشفیات جرایم فضای مجازی در استان، 35 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ " حبیب الله رجبلی" اظهارداشت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت و فضای مجازی دسترسی انسان ها به یکدیگر بسیار راحت شده و اغلب کارها مانند عملیات بانکی، جابه جایی حساب و یا انتقال وجه در فضای مجازی و توسط اینترنت انجام می شود.
وی افزود: با توسعه شبکه های اینترنتی، جرائم اینترنتی نیز افزایش داشته و مجرمان و افرا سودجو وارد دنیای مجازی شده و به روش های مختلف از کاربران کلاهبرداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه آسیب های فضای مجازی بسیار جدی است و امروزه این آسیب ها در دنیای واقعی خود را نشان می دهند، تصریح کرد: برای حفظ امنیت کاربران اینترنتی در فضای مجازی، پلیس فتا راه اندازی شده است و این پلیس وظیفه امنیت در فضای مجازی را برای کاربران فراهم می نماید.
سرهنگ رجبلی با بیان اینکه افزایش جرائم فضای مجازی در سال های اخیر این پیام را به ما می دهد که در این عرصه باید تدابیر اساسی و فنی انجام گیرد، افزود: نوک پیکان جنگ نرم، فضای مجازی است و دشمن از این طریق وارد عمل شده و افکار جوانان ما را نشانه گرفته است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص آگاه سازی شهروندان از حوزه جرایم فضای مجازی به صورت ویژه در دستور کار این پلیس است، گفت: در فضای مجازی والدین نیز مسئولیت دارند و باید پلیس را در این خصوص یاری کنند.
وی افزود: از همه دستگاه های فرهنگی جامعه انتظار می رود با حساسیت خاصی در این موضوع وارد شده تا از بروز آسیب های فضای مجازی در جامعه جلوگیری کنیم.
رئیس پلیس فتا استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: طی سال جاری کشفیات جرایم فضای مجازی در سطح استان، 35 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ رجبلی با بیان اینکه استان فارس رتبه سوم کشور را از حیث فراوانی جرایم فضای مجازی به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر بیشترین جرایم فضای مجازی در سطح استان فارس مربوط به برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی می باشد.
وی برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری رایانه ای، مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب را از مهمترین جرایم فضای مجازی عنوان کرد.
رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان عدم بارگذاری اطلاعات مهم مالی و خانوادگی در شبکه های اجتماعی، اعتماد نکردن به ایمیل های ناشناس و تغییر دادن دوره ای رمز بانکی را به عنوان هشدارهای پلیس فتا عنوان کرد و از مردم خواست به اینگونه هشدارهای پیشگیرانه پلیس توجه لازم را داشته باشند.
نظر شما