فاصله مناسب بین دو بارداری

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۰۹:۱۸:۳۶
کد خبر: ۷۱۶۳۲۲
فاصله مناسب بین دو بارداری
افزایش فاصله بیش از اندازه در فرزندآوری، سبب کاهش فرصت‌های باروری سالم می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، کارشناس برنامه باروری سالم مرکز بهداشت شهدای انقلاب، افزایش سن ازدواج و تاخیر در بارداری نخست را سبب از دست رفتن فرصت باروری سالم برشمرد و گفت: این تاخیر، هرگونه ناباروری احتمالی را از نظر پوشیده نگاه داشته و سبب از دست رفتن فرصت تشخیص زودرس ناباروری می شود.
"فاطمه پوریزدی"، فاصله مطلوب بین دو بارداری از نظر ابعاد سلامت را دست کم سه تا پنج سال اعلام کرد و افزود: افزایش فاصله بین بارداری‌ها به بیش از پنج سال، سبب کاهش فرصت‌های باروری سالم و افزایش خطر برای مادر و کودک می شود.
وی افزایش بیش از اندازه فاصله بین فرزندان را باعث کاهش امکان دستیابی به تعداد فرزند دلخواه و از دست رفتن فرصت بارداری مطلوب در یک خانواده عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به روند شیوع بیماری های غیرواگیر در کشور و همچنین با افزایش سن، خطر ابتلا به این بیماری‌ها نیز، بالا می‌رود.
"پوریزدی" همچنین در زمینه ازدواج و زندگی شاد و پایدار تاکید کرد: برای زنده نگه‌داشتن عشق باید همسران نسبت به هم ابراز محبت داشته و به یکدیگر متعهد باشند.
وی ایجاد صمیمیت بین همسران و فعالیت برای منافع یکدیگر را از دیگر راهکارهای تداوم عشق نام برد و توصیه کرد: همسران باید همدیگر را به سمت رشد و تعالی بیشتر تشویق کنند، به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند و در زمان‌هایی خاص، به یکدیگر فرصت تنها ماندن بدهند.
این کارشناس سلامت، قبول مسوولیت در زندگی مشترک و انجام وظایف بدون شکایت و منت‌گذاری را یکی دیگر از راه های پایداری علاقه بین همسران برشمرد و یادآور شد: همسران می توانند با انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مشترک و همچنین با گفتگو در فضای آرام و عاری از خشونت، به حل مسایل خود کمک کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز