معاون شهرداری شیراز خبر داد:

راه‌اندازی خانه‌ی خبرنگار فارس در شیراز

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۸:۰۱:۴۳
کد خبر: ۷۳۹۶۱۹
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اعلام کرد که هفته‌ی دولت خانه‌ی خبرنگار در شیراز راه‌اندازی و طی تفاهم‌نامه‌ای مدیریت آن به انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس سپرده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس ابراهیم گشتاسبی‌راد در جمع خبرنگاران به واگذاری ساختمان فطرس به انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری اشاره و اضافه کرد: متاسفانه با توجه به مشکلات اداری که در این مسیر پیش آمد این امر با تاخیر انجام شد اما اکنون روند تعمیرات و آماده سازی در حال انجام است . 
او هفته دولت را زمان افتتاح و واگذاری ساختمان به انجمن صنفی اعلام و اضافه کرد: این مکان به عنوان خانه خبرنگار می‌تواند محلی برای برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های تخصصی و آموزشی باشد.
گشتاسبی راد با اشاره به تدوین قریب الوقوع اطلس آسیب های اجتماعی توسط این معاونت، افزود: در اطلس آسیب‌های اجتماعی موضوعات مختلف نظیر کودکان کار، خشونت، افسردگی، فساد اخلاقی و اعتیاد مد نظر قرار گرفته است تا معظلات و مشکلات محلات دسته بندی و آنالیز و برای حل آنها برنامه‌ریزی شود . 
او اعتقاد دارد که معضل حاشیه‌نشینی و مهاجرت، از آسیب‌های مهم اجتماعی است که تبعات فراوانی برای شیراز به‌دنبال داشته و دارد.
گشتاسبی با بیان اینکه فرهنگسراها بر خلاف ادعایی که مبنی بر کم کاری می‌شود، تصریح کرد: در این مکان‌ها کارهای متنوعی انجام می شود که در مناطق کمتر برخوردار به صورت کره ای مولد  نمود پیدا می‌کند . 
وی با بیان اینکه فرهنگسراها زیرساخت‌های لازم را ندارد اعلام کرد: چندی است در ادبیات کودک فعالیت های گسترده‌ای آغاز شده و درحال شکل گیری هسته‌های ادبی در این فرهنگسراها هستیم؛ موضوع تکمیل و تجهیز این فضاها را هم دنبال می‌کنیم.
گشتاسبی‌راد از اختصاص خانه آیت‌الهی به پایگاهی برای میراث ناملموس خبر داد و گفت: در بوستان ایرانی نیز دبیرخانه‌ی بازی‌های فکری در سطح آسیایی ایجاد شده است . 
وی به رویدادهای فرهنگی شهرداری شیراز اشاره و اضافه کرد: برای یادروز حافظ در حال برنامه ریزی توسط معاون گردشگری و زیارتی هستیم و دبیرخانه یادروز در حال تشکیل است . 
معاون فرهنگی شهرداری شیراز با بیان اینکه حرکت های شهرداری رویدادمحوری است، اضافه کرد: برای سال آینده برگزاری بهار نمایش، جشنواره آواها و نواها و جشنواره فیلم که بخشی از آن درخصوص میراث ناملموس است در برنامه هایمان قرار دارد . 
وی کسب عنوان شهر خلاق ادبی توسط شیراز را از برنامه‌های مهم معاونت فرهنگی شهرداری شیراز عنوان کرد. 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز