پیشتازی آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۵:۲۵:۱۳
کد خبر: ۷۵۳۹۲۱
پیشتازی آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از پیشتازی آزمایشگاه کنترل غذا و داروی این دانشگاه در چهاردهمین گردهمایی روسای آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «محمدجواد خشنود» با اشاره به برگزاری این گردهمایی ملی در استان البرز، گفت: آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این گردهمایی، در توانمندسازی آزمایشگاه و کسب نتایج برتر در آزمون مهارت آزمایی، در حوزه بسته بندی، موفق به کسب نتایج برتر کشور شد.
وی با اشاره به تقدیر دکتر «غلامرضا اصغری» رئیس سازمان غذا و دارو و دکتر «بهرام دارایی» مدیرکل آزمایشگاه مرجع غذا و داروی وزارت بهداشت از دکتر «مهدی خوشنویس زاده» مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این موفقیت را حاصل تلاش مجموعه کارکنان این آزمایشگاه در تامین امنیت غذایی و دارویی مردم استان برشمرد.
دکتر «خشنود» افزود: در راستای سنجش آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو، با ارسال نمونه هایی نظیر سموم، مواد بسته بندی و فلزات سنگین به عنوان آزمون، پاسخ آزمایشگاه ها بررسی شده و مواردی که کمترین انحراف را از محور اصلی داشته باشند، به عنوان پاسخ های برتر برگزیده می شوند که در این ارزیابی، آزمایشگاه کنترل غذا و داروی شیراز، از میان حدود ۲۰۰ آزمایشگاه کشور، به نتایج برتر دست یافت.
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با معرفی بیشتر این آزمایشگاه، گفت: آزمایشگاه کنترل غذا و دارو در زمینه آنالیز نمونه های ارسالی از دو معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی دانشگاه در استان فارس فعالیت دارد.
وی یادآور شد: آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علاوه بر سنجش نمونه های رایج، هم اکنون در زمینه هایی نظیر پایش گوشت و عرقیات، قطب کشوری محسوب می شود.
نظر شما