مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

اولاد، شاعری که نام، یاد و شعرهایش از خاطره ها نخواهد رفت

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۰:۴۲:۰۱
کد خبر: ۸۲۴۱۱۳
اولاد، شاعری که نام، یاد و شعرهایش از خاطره ها نخواهد رفت
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین رونمایی «یادنامه استاد غلام حسن اولاد» گفت: هیچ گاه نباید مرگ هنرمندی را باور کرد، چرا که هنر، زاییده هنرمند است و هنرمند زاییده خلاقیت احسن الخالقینی که در لحظه خلق می کند و مرگی ندارد.
 به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،  صابر سهرابی با تقدیر از جایگاه استاد مرحوم غلام حسن اولاد (م.دانش) و بیان اینکه همانا خالق کل، خلق زیبایی کرد؛ زیرا زیبایی را دوست دارد، ابراز داشت: خداوند آنگاه انسان را خلق کرد و در باطنش از روح خویش دمید، تا زیبایی را درک و خلق کند. هرچند این خلق زیبایی خارج از قدرت خدایش نیست، اما به خویش احسنت گفت که «فتبارک الله احسن الخالقین...» و این گونه است که باید بر خدا و خلقی که زیبایی می آفرینند، تبریک گفت و تکریم کرد که این تبریک بر مخلوق نیست بلکه بر خالقی است که با هنرش، هنرمندانی را خلق کرد تا خالق هنر باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس افزود: هنرمند خلق می کند، خلاقیتش را به جامعه عرضه می کند. این خلاقیت هنرمند، جامعه بشری را به پیش می راند تا بیش از پیش خلق کند و مگر می شود کسی هنرمند باشد و از ذات خدایی بی بهره باشد. پس تبریک و تکریم، شایسته هنرمندان است و به هنر و هنرمند جز تبریک و تکریم نباید گفت و چه ملال آور است، آنگاه که هنرمندی چشم از جهان می شوید و چهره در خاک می ساید... مگر می شود هنرمندی بمیرد؟
این مقام فرهنگی استان با اشاره به این بیت (آسمان کشتی ارباب هنر می‌شکند / تکیه آن به که بر این بحرِ معلق نکنیم) گفت: هیچ گاه نباید مرگ هنرمندی را باور کرد، چرا که هنر، زاییده هنرمند است و هنرمند زاییده خلاقیت احسن الخالقینی که در لحظه خلق می کند و مرگی ندارد. پس آن روح هنرمند خالق، زمانی که در وجود هنرمند مخلوق ریشه دواند، هنرمند مخلوق را نیز بواسطه هنرش، جاودان نمود.مرحوم استاد اولاد، از چهره های بزرگ شعر و شاعری است که نام و یاد و شعرهایش هیچ گاه از خاطره ها نخواهد رفت.
همچنین در این آیین دکتر محمدرضا خالصی، لیلا دودمان، بهرام وکیلی و همسر استاد مرحوم غلامحسن اولاد سخن گفتند و هدایت رضایی، رئیس انجمن موسیقی استان فارس به اجرای قطعه موسیقی با شعری از استاد اولاد پرداخت.
پایان بخش این آیین رونمایی از کتاب «یادنامه استاد غلام حسن اولاد»  بود.
نظر شما