اهمیت توجه به سلامت کلیه ها برای افزایش شانس مقابله با ناتوانی کلیه

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۷:۰۳:۵۲
کد خبر: ۸۲۴۸۴۸
اهمیت توجه به سلامت کلیه ها برای افزایش شانس مقابله با ناتوانی کلیه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت روز جهانی کلیه، هدف اصلی از نام گذاری این روز را افزایش آگاهی عموم مردم نسبت به اهمیت سلامت کلیه ها، بیماری های مزمن، خطرات و عوارض جدی ناشی از بیماری های کلیوی، بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالخالق کشاورزی» گفت: با وجود اینکه سالانه افراد بی شماری در سراسر جهان به بیماری های کلیوی مبتلا می شوند، هنوز بسیاری از مردم درباره این بیماری اطلاعات مفید و ضروری ندارند.
وی افزود: در واقع این بیماری زمانی نمود پیدا می کند که عملکرد کلیه ها کاهش یافته یا متوقف می شود و در این مرحله، بیماری خیلی پیشرفت کرده است؛ به همین دلیل پزشکان همواره سعی دارند با آگاه کردن مردم درباره این بیماری، به ویژه راه های پیشگیری از آن، شانس مقابله با ناتوانی کلیوی را افزایش دهند.
رییس اداره بیماران خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به هزینه های زیادی که بخش های دیالیز بر سیستم سلامت وارد می کنند، بر اهمیت پیشگیری از ایجاد نارسایی مزمن کلیوی تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش روزافزون بیماران با نارسایی مزمن کلیوی، ارتقای دانش عموم مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت که عامل اصلی ایجاد نارسایی مزمن کلیوی هستند، ضروری است.
دکتر «داوود حدادی» افزود: در این راستا، اصلاح الگوی تغذیه و قطع مواد غذایی زیان آور، ورزش، کنترل فشارخون و انجام آزمایش های دوره ای، اهمیت ویژه ای دارد.
وی افزود: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه ها، این اداره با رایزنی و ایجاد تعامل سازنده در زمینه توسعه بخش دیالیز و افزایش تعداد قابل توجه تخت در بخش خصوصی، خیریه و دولتی غیردانشگاهی اقدام کرده و تمام خدمات دیالیز به صورت رایگان به بیماران ارایه می شود.
اداره بیماران خاص با توجه به رسالت خود، راه اندازی و توسعه بخش های همودیالیز، راه اندازی بخش های دیالیز صفاقی و هماهنگی در امور مربوط به بیماران پیوندی را به عهده دارد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز