فرمانده انتظامی استان فارس:

کاهش ۶۲ درصدی کشفیات مواد محترقه

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۵:۲۷:۱۴
کد خبر: ۸۲۵۲۸۵
کاهش ۶۲ درصدی کشفیات مواد محترقه
فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش 62 درصدی کشفیات مواد محترقه در سال جاری، گفت: دوری از مواد محترقه در جامعه به خودباوری و فرهنگ خود کنترلی رسیده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سردار "احمد علی گودرزی" در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهارداشت: طی سال های گذشته شاهد بهبود رفتار در چهارشنبه آخر سال بوده ایم و مردم توانسته اند رفتار خود را در این روز کنترل کنند و نیروی انتظامی نیز پیش بینی های لازم را برای برقراری امنیت در این روز کرده است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست ولی در عین حال با مخلان نظم و امنیت و کسانی که اقدام به هنجار شکنی و حرکات پرخطر نمایند، به شدت طبق قانون برخورد می کند، افزود: فرهنگ سازی مطلوبی تمام همه دستگاه های متولی و به ویژه رسانه های دیداری و شنیداری در خصوص کاهش مواد محترقه صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه مأموران انتظامی حدود 700 هزار انواع مواد محترقه کشف و در این خصوص 71 نفر را دستگیر کرده اند، گفت: آمارها نشان می دهد کشفیات سال جاری در این خصوص نسبت به سال گذشته با کاهش 62 درصدی و در موضوع مواد محترقه پر خطر نیز با کاهش 99 درصدی روبرو بوده است؛ این موضوع نشان می دهد که دوری از مواد محترقه در جامعه به خودباوری و فرهنگ خود کنترلی رسیده است.
سردار گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار نوروزی نیروی انتظامی با عنوان " نشاط بهاری، نظم و قانون مداری" اشاره کرد و گفت: با رعایت نظم و قانونمندی و مشارکت و همکاری با پلیس و دستگاه های امنیت آفرین، ان شاءالله بهاری پر نشاط توام با آرامش در سایه امنیت، نظم و قانون مداری خواهیم داشت.
وی در تشریح تمهیدات پلیس فارس در ایام نوروز، تصریح کرد: در این خصوص بیش از 15 هزار نیرو اعم از انتظامی، نیروهای کمکی، پلیس افتخاری، نگهبانان محله و همیاران مهرببان ترافیک وظیفه برقراری امنیت را در استان بر عهده خواهند داشت و 135 ایستگاه نوروزی نیز پیش بینی شده است.
فرمانده انتظامی استان فارس راه اندازی بیش از 2 هزار و 500 گشت پلیسی،جمع آوری 1 هزار و 340 معتاد متجاهر، راه اندازی ایستگاه های نشاط و شادی در جاده ها با همکاری سایر مسئولان مربوطه، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به مسافران نوروزی، تهیه 3 هزار لوح فشرده با رویکرد آموزش همگانی، نصب 223 بنر آموزشی و ترافیکی در مناطق در نظر گرفته شده و تهیه و توزیع 205 هزار بروشور و نقشه جهت میهمانان نوروزی را از جمله اقدامات مهم پلیس فارس در ایام نوروز عنوان کرد.
سردار گودرزی به خدمات ویژه پلیس در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: خودروهایی که فقط به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس توقیف شده اند، به صورت ویژه تا تاریخ 28 اسفند سال جاری ترخیص و از 28 اسفند تا 16 فروردین سال 98 نیز خودروهای دارای جریمه بالای 1 میلیون تومانی توسط پلیس توقیف نخواهند شد.
فرمانده انتظامی استان فارس در پایان کشف بالغ بر 43 تن انواع مواد مخدر با افزایش 6 درصدی، کسب مقام اول کشور در کاهش تلفات حوادث رانندگی و کاهش 160 نفری کشته ها، افزایش 51 درصدی کشفیات کالای قاچاق، کاهش 44 درصدی سرقت های مسلحانه،کاهش 60 درصدی سرقت طلافروشی و کاهش 9 درصدی متوفیان حوادث رانندگی را از دیگر موفقیت های پلیس استان در سال 97 اعلام کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز