شهردار شیراز:

افتتاح باغ گل ها یک ظرفیت جدید به گردشگری شیراز اضافه کرد

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۲۰:۲۷:۲۹
کد خبر: ۸۴۲۴۶۶
افتتاح باغ گل ها یک ظرفیت جدید به گردشگری شیراز اضافه کرد
شهردار شیراز در آیین افتتاح همزمان ۱۲ پروژه زیست محیطی، تفریحی و فرهنگی شهرداری شیراز گفت: افتتاح باغ گلها یک ظرفیت جدید گردشگری را به شیراز اضافه کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حیدر اسکندرپور در این آیین که به مناسبت روز شیراز برگزار شد، با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری نیازمند نگاه لطیف به محیط اطراف، جامعه و انسان‌ها هستیم، عنوان کرد: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان الزامات نرم افزاری دارد و در این راستا نگاه و رویکرد مجموعه مدیریت شهری نیز نرم افزاری و در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.
شهردار شیراز خطاب به شهرداران مناطق 11 گانه این کلانشهر تاکید کرد: شهرداران مناطق باید در حوزه استحفاظی خود فرصتی برای تسهیل و ارامش در تردد مردم ایجاد کنند.
وی نیمه اردیبهشت ماه را که مقارن با روز شیراز است، نماد اعتدال دانست و خاطرنشان کرد: باغ گلهای شیراز و سایر باغ‌های قصردشت در اردیبهشت نماد اعتدال است و این اعتدال در منش و نوع نگاه به انسان‌ها نیز تاثیر می گذارد. حتی اگر رفتارهای مردم در جامعه را مبتنی بر محیط های طبیعی بسنجیم، مشاهده می کنیم که مردم در بهار احساس آرامش بیشتری دارند.
مهندس اسکندرپور با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند مدارا و تسامح است، گفت: اگر قرار باشد در دنیای امروز شهر و کشوری سردمدار فضای صلح باشد، شیراز به پشتوانه اندیشه‌های بلند سعدی، شایسته‌ترین است.
شهردار شیراز با بیان اینکه شیرازی‌ها در دنیای جنگ و تقابل امروز باید پیشقراول صلح و اندیشه و مدارا باشند، به نگاه جنگ افروزانه امروز آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: از جایی که ادعا سرمداری دموکراسی می‌شود، پیامی جز خشونت و جنگ افروزی خارج نمی‌شود.
 حجت‌الاسلام حسن مرادی، امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز نیز در آیین افتتاح باغ گل ها با بیان اینکه در دنیا صنعتی و استرس زندگی می‌کنیم، عنوان کرد: ٢٣ درصد از مردم ایران دچار استرس و نگرانی هستند.
حجت الاسلام مرادی با اشاره به افتتاح باغ گل ها توسط شهرداری شیراز افزود: توسعه فضای سبز و بسترسازی برای افزایش حضور خانواده ها در این محیط می تواند به کاهش استرس و نگرانی شهروندان کمک کند.
امام جمعه شهرک های غرب شیراز همچنین خواستار تامین امنیت فضاهای سبز شهری شد تا خانواده ها بتوانند به راحتی اوقات فراغت خود را در این فضاها سپری کنند.
محمودرضا رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این آیین تاکید کرد: وجود ویژگی های خاص در شهر شیراز و شهروندان هوشمند و فرهنگ دوست در این شهر موجب شده تا کار در مجموعه شهرداری سخت باشد.
رضایی یکپارچگی مجموعه فکری شورا و شهرداری را فرصتی مناسب برای اخذ تصمیمات انقلابی دانست و گفت: امروز شاخص‌ها و استانداردهای رضایت در شهر شیراز بالا رفته است و مجموعه میدریت شهری نیز با توجه به این یکپارچگی م یتواند خود را ارتقا دهد.
شهزاد رونق‌زاده، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نیز در آیین افتتاح باغ گلها که به همت این سازمان احداث شده است، گفت: با توجه به پیشینه شیراز به عنوان شهر «گل و بلبل»، این کلانشهر نیازمند ایجاد این باغ بود.
رونق زاده ضمن تشکر از مدیران پیشین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز که زمینه های ایجاد باغ گل ها را فراهم کردند، گفت: مقرر شده در این باغ از گل های ایران وجهان که با شرایط آب و هوایی شیراز تطابق دارد کاشته شود و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز همچنین تاکید کرد: امروز تازه آغاز راه ایجاد باغ گل هاست و این باغ با بهره گیری از ظرفیت کاشت گل های مختلف توسعه پیدا می کند.
بر اساس این گزارش، به مناسبت روز و هفته شیراز 12 پروژه تأثیرگذار در زیبایی، ساماندهی فضای عمومی شهر و افزایش ایمنی سطح شهر شامل باغ گل ها، بوستان بنی هاشمی، احیای بوستان جنگلی هدایت، پیاده راه سازی خیابان خیام، ارتقا و تقویت سامانه نظارت تصویری بر وضعیت معابر سطح شهر و ... با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای شهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران شهری افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی شد.
همچنین در این آیین از تمبر یادبود آیین افتتاح باغ گل های کلانشهر شیراز رونمایی شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز