رئیس کل دادگستری استان فارس درخواست کرد :

اختصاص وقت بیشتر به خدمت به مردم در راستای کاهش اطاله دادرسی

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۹:۳۳:۰۹
کد خبر: ۸۶۹۹۱۹
اختصاص وقت بیشتر به خدمت به مردم در راستای کاهش اطاله دادرسی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: کار مضاعف و اختصاص وقت بیشتر به خدمت به مردم در راستای کاهش اطاله دادرسی ضروری است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در بدو ورود به حوزه قضایی لارستان با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهداء گفت: امنیت امروز جامعه اسلامی مرهمون از خود گذشتگی شهداء و ایثار خانواده آنان است و باید همواره از دستاورد های شهداء صیانت کنیم.
وی در ادامه با حضور در آرامگاه آیت الله سید مجتبی موسوی لاری و آیت الله آیت الهی ضمن ادای احترام به جایگاه این علمای بزرگ و قرائت فاتحه بیان داشت: این علمای بزرگ استوانه های وحدت و همدلی در منطقه جنوب استان بودند و باید روش و منش آنان ادامه یابد .
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه با حضور در دادگستری شهرستان لارستان در جمع قضات ، کارکنان ، مسئولین ، اعضای شوراهای حل اختلاف و معتمدین محلی با اشاره به روحیه نیک اندیشی مردم منطقه، شهرت مردم با فرهنگ و مؤمن این دیار در کمک به هم نوعان را فرا تر از مرزها دانست و بیان داشت : در منطقه ای با این خصوصیات ویژه انتظار می رود اختلافات نیز به جای طرح در دادگستری در شوراهای حل اختلاف حل و فصل شود و با ورود شایسته و به موقع معتمدین و بزرگان زمینه گسترش سنت اسلامی اصلاح ذات البین و در نتیجه کاهش پرونده ها در دادگستری محقق گردد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: دادگستری شهرستان لارستان یکی از موفق ترین حوزه های قضایی استان فارس در ارائه خدمات قضایی است و در بررسی ها کمترین شکایت مردمی را از این حوزه قضایی داشته ایم .
 وی با بیان اینکه دادگستری لارستان ملجأ و پناهگاه مردم است به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین ریاست قوه قضائیه بر تحول در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: هر کدام از ما توفیق خدمت در دستگاه قضایی  را داریم باید به نحوی عمل نمایئم که بخشی از تحول و پیشرفت در دستگاه قضایی را رقم بزنیم.
رئیس شورای قضایی استان فارس موضوع تکریم ارباب رجوع را یکی از اولویت ها و تأکیدات ریاست قوه قضائیه در دوران جدید خواند و تصریح کرد: مسأله رسیدگی ها و اجرای عدالت با مسأله تکریم ارباب رجوع و احترام به جایگاه انسانی مراجعین هیچ منافاتی ندارد بنابراین می توان عدالت را در عین احترام به مراجعین ساری و جاری کرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی بر کار مضاعف و اختصاص وقت بیشتر به خدمت به مردم در راستای کاهش اطاله دادرسی ها تأکید کرد و افزود: کار در مجموعه قضایی مقید به زمان اداری نیست و تا زمان به سرانجام رسیدن احقاق حق و تظلم خواهی حتی یک ارباب رجوع کار و خدمت با جدیت ادامه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در دادگستری شهرستان لارستان بر برخورد قاطع با مرتکبین جرائم مهم و خشن تأکید کرد و افزود: ارتقاء امنیت همواره یکی از برنامه های اساسی و اولویت دار ما در دادگستری استان فارس است و این موضوع  در هیچ دوره ای تحت الشعاع موضوعات دیگر قرار نخواهد گرفت چرا که امنیت زیرساخت بسیاری از کارکردهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جامعه است و برنامه های گوناگون باید در بستر امنیت و آرامش جامعه اجرا شوند.
رئیس کل دادگستری فارس در پایان موضوع مبارزه با قاچاق کالا را یکی دیگر از برنامه مجموعه قضایی استان بخصوص در مناطق آسیب پذیر همانند منطقه جنوب استان خواند و افزود: دادگستری فارس در سالی که با تأکیدات رهبر معظم انقلاب رونق تولید نامگذاری شده است و اولویت همه دستگاه ها حمایت از تولیدات داخلی است؛ علاوه بر حمایت قضایی از سرمایه گذاری های مشروع و قانونی موضوع مبارزه قاطع و جدی با قاچاق کالا را در دستور کار قرار داده تا از این طریق نیز زمینه های حمایت از تولیدات داخلی فراهم گردد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در رأس هیئت عالی قضایی استان با سفر به حوزه های قضایی جنوب استان ضمن دیدار از حوزه های قضایی لارستان و گراش و دیدار با مردم و مسئولین ساختمان دادگستری گراش را افتتاح کرد.
نظر شما