حتی با یک لیوان شربت رنگی می توان جوانان را عاشق حسین(ع) کرد

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۱۶:۳۳:۳۴
کد خبر: ۸۹۶۰۴۸
حتی با یک لیوان شربت رنگی می توان جوانان را عاشق حسین(ع) کرد
پدیده مبارک ایجاد موکب های حسینی در سال های اخیر اگر چه برگرفته از ایستگاههای صلواتی است که از گذشته در تاریخ ایران و تشیع به رسم و سنت دیرینه میهمان نوازی ایرانیان و عشق و نذورات حسینی افزایش داشته است اما در این میان می توان به برخی از این موکب ها که با بضاعت اندک و یا آنچه در توان است ایجاد شده است پرداخت تا عظمت نگاه ایجاد کننده آن را نگریست.
در ورودی یکی از دانشگاههای شیراز مائده سادات احمدی زاده دختری است که با خوش ذوقی تمام شیوه جدیدی را برای عرض ارادت به ساحت آقا ابا عبدالله الحسین(ع) برگزیده است و اعتقاد دارد برای جذب مردم و به خصوص جوانان باید تبلیغ دینی را به شیوه های هنری که بهترین زبان تبلیغ است به کار برد.
هنر این سیده جوان اگر چه به ظاهر ساده می آید اما اوج خلاقیت و هنرنمایی ایشان را نمایانگر است.
احمدی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا می گوید: در عزاداری های حسینی هر کس به نوعی تلاش می کند به عاشقان ساحت امام حسین(ع) و اصحاب و یاران و اولادش خدمت رسانی کند.
وی بیان می کند: امروز همه دشمنان اهل بیت(ع) دست به دست هم داده اند تا در جنگی نرم جوانان ما را از اهل بیت(ع) دور کنند بنابر این همه ما وظیفه داریم مدافعان حریم و حرم آل الله باشیم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف شوم خود برسد.
احمدی زاده ادامه می دهد: امسال تصمیم گرفتم برای عاشقان اهل بیت(ع) به یاد سقای دشت کربلا عزاداران حسینی را با شربت میهمان کنم و با کمی تغییر در شکل و شیوه و انتخاب نوع شربت میزبان تعداد زیادی از میهمانان سیدالشهدا بودم و بسیاری از مردم از این نوع شربت که از نظر شکلی و ماهیتی با شربت های دیگر فرق می کرد استقبال کردند.
او می گوید: در ظهر تابستان همین یک لیوان شربت که به دست جوانان و مردم می رساندیم و یک یا حسین(ع) می گفتند کافی بود که محبت اهل بیت (ع) و امام حسین(ع) را در وجودشان افزایش دهیم و یا ایجاد کنیم.
این دختر جوان می گوید: این ایستگاه در حقیقت متعلق به همه مردم است. همه کسانی که دلشان لک زده بود برای یک لیوان شربت صلواتی و حسینی که آن را بهانه کنند و با معشوق کربلاییشان ارتباط بگیرند.
وی به همکاری دوستش برای ایجاد این ایستگاه اشاره می کند و می گوید: دو نفره یک ایستگاه با این حجم استقبال کننده کار نسبتا سختی بود اما واقعا امام حسین(ع) خودشان کمک کردند که ما تنها نباشیم.
احمدی زاده با اشاره به موقعیت این ایستگاه در دانشگاه نیز اظهار کرد: امام حسین(ع) نور است و ما امسال این نور را در جایی متفاوت با شیوه متفاوتی به مردم و جوانان معرفی کردیم.
او می گوید: مخاطبان هدف ما در برپایی این ایستگاه جوانان بودند زیرا اعتفاد دارم باید جوانان را اول نمک گیر کنیم و بعد ارتباطشان را با اهل بیت(ع) توسعه دهیم تا عاشق امام حسین(ع) شوند و از این طریق برای زمان ظهور امام زمان(عج) سرباز جمع کنیم حتی با یک لیوان شرب رنگی.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز